اعضای کنسرسیوم جدید اکتشاف معرفی شدند

حضور ۱۱ غول معدنی در برنامه اکتشافات

عصر معدن- رئیس هیات عامل ایمیدرو: با معرفی ۱۱ شرکت معدنی به عنوان اعضای کنسرسیوم اکتشافات جدید در ۳۰۰ هزار کیلومتر مربع، مجموع اکتشافات ایمیدرو به ۶۴۰ هزار کیلومتر مربع می‌رسد;

حضور ۱۱ غول معدنی در برنامه اکتشافات
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نققل از ایمیدرو، آقای خداداد غریب پور تصریح کرد: شرکت‌های گل گهر، چادرملو، توسعه معادن فلزات، صبانور، گهر زمین، توسعه صنایع معادن غدیر، مبارکه، فولاد خوزستان، میدکو، ذوب آهن اصفهان و صدر تامین، اعضای این کنسرسیوم را تشکیل خواهند داد.
    به گفته آقای غریب پور، طی برنامه ریزی‌های صورت گرفته، 100 هزار کیلومتر مربع از اکتشافات 300 هزار کیلومتر مربعی، توسط این کنسرسیوم عملیاتی خواهد شد.
    وی افزود: طبق توافقات صورت گرفته، تقسیم پهنه‌ها در اکتشافات جدید به شکلی خواهد بود که ایمیدرو، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی و یک کنسرسیوم متشکل از شرکت‌های بزرگ معدنی هر یک عهده دار اکتشاف در 100 هزار کیلومتر مربع خواهند بود.

    اکتشاف در 29 استان
    بنابر این گزارش، پیش از این عملیات اکتشاف در 270 هزار کیلومتر مربع در 25 استان عملیاتی شد و با اکتشافات جدید، پهنه‌ها در 29 استان شناسایی خواهد شد.
    ایمیدرو در دوره رئیس سابق هیئت عامل این سازمان، (از سال 93) عملیات اکتشاف در 270 کیلومتر مربع را آغاز کرد. به دنبال آن، از نیمه دوم سال 97 تا مردادماه امسال نیز 70 هزار کیلومتر مربع به گستره اکتشافات توسط ایمیدرو اضافه شد.
    بنابر این گزارش، با اعلام آقای خداداد غریب پور و موافقت وزیر صنعت، معدن و تجارت، 300 هزار کیلومتر مربع به برنامه‌های اکتشافی اضافه شد تا مجموع اکتشافات پنج سال گذشته به 640 هزار کیومتر مربع برسد.
    در سال‌های 93 تا 97 عملیات اکتشافات توسط ایمیدرو در وسعتی بیش از 270 هزار کیلومتر مربع انجام شد. همچنین پس از آن برنامه اکتشاف دیگری، در محدوده 70 هزار کیلومتر مربعی از سال 97 تا ابتدای تابستان امسال کلید خورد.
    سومین گام ایمیدرو در بخش اکتشاف، عملیات جدید در 300 هزار کیلومتر مربع است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر