مدیر اکتشافات ایمیدرو:

عملیاتی شدن ۶۵ درصد برنامه اکتشاف در ۶ ماهه نخست امسال

انجام ۲۶۰ هزار متر اکتشاف

عصر معدن- مدیر اکتشافات ایمیدرو اعلام کرد: ۶۵ درصد برنامه پیش بینی شده اکتشافات ایمیدرو در ۶ ماهه نخست ۱۴۰۲ عملیاتی شد.;

عملیاتی شدن ۶۵ درصد برنامه اکتشاف در ۶ ماهه نخست امسال
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی شرکت آلومینای ایران، احمد فتاحی مجلج در گردهمایی مدیران و کارشناسان اکتشاف ایمیدرو و شرکت های زیرمجموعه -که به میزبانی شرکت آلومینای ایران برگزار شد- اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی حفاری که برای محدوده‌های اکتشافی واحدهای زیر مجموعه ایمیدرو و ایمیدرو انجام گرفت برای امسال، 400 هزار متر اکتشاف پیش بینی شده بود.

    وی افزود: طی 6 ماهه نخست امسال، 260 هزار متر اکتشاف انجام گرفت که نسبت به برنامه پیش بینی شده، 65 درصد آن عملیاتی شده است.

    مدیر اکتشافات ایمیدرو درباره برنامه‌ ایمیدرو برای کشف معادن جدید خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ایمیدرو تضمین ماده اولیه صنایع معدنی در کشور را بر عهده دارد، بنابراین، برنامه اکتشافات عناصر پایه، کانسنگ آهن، زغال سنگ و پلی متال را در دستور کار دارد.

    وی ادامه داد: از این رو، پروانه‌های اکتشافی جدیدی وجود دارد که به نام ایمیدرو ثبت شده و امیدواریم با انجام عملیات اکتشافی، به ذخایر جدیدی دست پیدا کنیم.

    شناسایی 26 محدوده اکتشافی بوکسیت

    فتاحی مجلج درباره فعالیت ها و برنامه های اکتشافی شرکت آلومینای ایران بیان داشت: با توجه به اختصاص یافتن ذخایرکشف شده بوکسیت برای مصرف در شرکت آلومینای ایران و همچنین محدودیت های موجود در این ذخایر، نیاز بود که اکتشافات و توسعه ذخایر جدید در دستور کار ایمیدرو قرار بگیرد.

    وی افزود: بر این اساس، نتایج مطالعات این پهنه منجر به شناسایی 10 محدوده اکتشافی در استان خراسان شمالی، 12 محدوده در استان سمنان، 4 محدوده در کهگیلویه و بویراحمد شد که امیدواریم با اکتشاف سیستماتیک در این محدوده‌ها، ذخایر جدیدی به ذخایر بوکسیت کشور اضافه کنیم.
     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر