دومین همایش و نمایشگاه بین‌المللی اکتشاف معدنی برگزار می‌شود

چالشی برای حضور خارجی‌ها در ایران وجود ندارد

عصر معدن- معاون اکتشافات سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور درباره دومین همایش و نمایشگاه بین‌المللی اکتشاف موادمعدنی با نگرش ویژه بر توسعه پایدار گفت: این همایش از ۸ الی ۱۰ بهمن ماه در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.;

چالشی برای حضور خارجی‌ها در ایران وجود ندارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری « عصرمعدن» عباس گل‌محمدی در نشست خبری این همایش اظهار کرد: همایش اکتشاف با محوریت شرکت رستاک پادویژن و همکاری سازمان زمین شناسی برگزار می‌شود و برخی دیگر از شرکت‌ها و ارگانها نیز از وزارت صنعت، معدن و تجارت گرفته تا سازمان نظام مهندسی معدن، شرکت تهیه تولید موادمعدنی ایران و... نیز به عنوان حامیان این نمایشگاه بوده اند.

    به گفته وی در 6ماه گذشته محورهای همایش را با نیازسنجی صحیح انتخاب کردیم‌ و 5دوره جلسه هم اندیشی برگزار کردیم‌.

    گل‌محمدی ادامه داد: قانونگذاری و ضرورت بروز رسانی استراتژی اکتشافی کشور، سرمایه گذاری و روش های جذب و تامین سرمایه، توانمندسازی منابع انسانی 5محور اصلی این همایش هستند.

    به گفته وی، قرار است در این همایش از برگزیدگان استارت آپ هایی که در زمینه علوم معدنی برگزار شده نیز دعوت به عمل آید. در واقع با هماهنگی با برگزار کننده این نمایشگاه جایگاهی برای این افراد در نظر گرفته می شود تا بتوانند با استفاده از دانش و روش های خود زمینه را برای تجاری سازی روش های آنها فراهم کنیم.

    وی ادامه داد: می توان این نمایشگاه را به عنوان مرجعی برای نمایشگاه اکتشافی در غرب آسیا نیز به حساب آورد.

    گل محمدی ادامه داد: تعدادی از گواهی کشف های سازمان زمین شناسی نیز همزمان با همایش اکتشاف به مزایده گذاشته و به بخش خصوصی واگذار می شود. در این راستا مجوزهای لازم اخذ شده است.

    معاون اکتشافات سازمان زمین شناسی همچنین در ادامه در پاسخ به خبرنگار «عصرمعدن »در رابطه با حضور کشورهای خارجی در این نمایشگاه نیز گفت: طبق روال برگزاری نمایشگاه های مختلف، حدود 30درصد از سخنرانی های این همایش و نمایشگاه تخصصی توسط سخنرانانی از کشورهای استرالیا، آلمان، کانادا، امریکا و چند کشور دیگر انجام خواهد شد و چالشی درخصوص حضور خارجی ها با توجه به مسائل تحریم نداشته ایم.
    گل محمدی همچنین در پاسخ به سوال دیگر «عصرمعدن» مبنی بر اینکه اکتشافات معدنی تا چه اندازه تحت تاثیر تحریم‌ها قرار گرفته است، اظهار کرد: ایران در زمینه دانش اکتشافات مواد معدنی در سطح قابل قبولی قرار دارد و ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز این بخش همچون دیگر بخش های فعالیت های معدن و صنایع معدنی گسترده نیست. تنها در زمینه آنالیز در محل برداشت و حفاری که هزینه بر هستند نیازمند تجهیزات هستیم.
    وی ادامه داد: در این نمایشگاه نماینده شرکت‌های خارجی در ایران نیز در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.
    محمود بندرچی، مدیرعامل شرکت رستاک پادویژن نیز در این نشست خبری اظهار کرد: دومین همایش و نمایشگاه بین‌المللی اکتشاف موادمعدنی با نگرش ویژه بر توسعه پایدار به عنوان یکی از تخصصی ترین و فنی ترین نمایشگاه هایی است که در خاورمیانه برگزار می شود.
    وی ادامه داد: اولین دوره این نمایشگاه در سال 91 به همت شرکت رستاک پادویژن برگزار شد و بازخورد خوبی در کشور داشت. امسال نیز با همکاری سازمان زمین شناسی این همایش برگزاذ خواهد شد و امید داریم که بتوانیم آن را به صورت 2 سالانه برگزار کنیم.
    به گفته بندرچی؛ هدف از برگزاری این نمایشگاه حمایت از تولیدکنندگان و فعالان داخلی در حوزه اکتشاف و معدن است.
    گفتنی است در انتهای این نشست از یک اپلیکیشن کاربردی برای مواد معدنی با عنوان GSI-IRANGMEX رونمایی شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر