رییس هیات عامل ایمیدرو:

سیاست اصلی ایمیدرو، حمایت از معادن کوچک است

عصر معدن- رییس هیات عامل ایمیدرو در پنجمین همایش بین المللی سنگ آهن اظهار کرد: سیاست اصلی ایمیدرو حمایت از معادن کوچک و متوسط است.;

سیاست اصلی ایمیدرو، حمایت از معادن کوچک است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن»، مهدی کرباسیان گفت: در حوزه اکتشاف با عقب ماندگی رو به رو هستیم. در این حوزه باید یک کار جمعی انجام گیرد و ایمیدرو نیز آمادگی حمایت از این حرکت را دارد. در زمینه اکتشاف باید فعالیت های بیشتری انجام شود.
    رییس هیات عامل ایمیدرو افزود: باید یک شرکت اکتشافی بزرگ احداث شود و اکتشافات را انجام دهد. ما آماده آن هستیم بخشی از ریسک این کار را پذیرا باشیم.
    وی با اشاره به معادن کوچک، تصریح کرد: در حوزه حمایت از معادن کوچک کار ارزشمندی آغاز شده است و در این رابطه با کمک گل گهرو میدکو تفاهم نامه ای به امضا رسیده است تا حمایت از این معادن انجام گیرد.
    کرباسیان در ادامه بیان کرد: حمایت از معادن کوچک منجر به افزایش سرمایه و کار آفرینی خواهد شد. درنتیجه باید از معادن کوچکی که دارای ذخایر مناسب هستند حمایت شود.در همین رابطه با صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی نیز همکاری خواهیم داشت.
    به گفته رییس هیات عامل ایمیدرو، این نزدیکی و هم افزایی، کمک به معادن کوچک را به همراه دارد.
    کرباسیان افزود: در سال 1404، به 160 میلیون تن سنگ آهن نیاز است. امروز میزان تولید این ماده معدنی 70 میلیون تن است. درنتیجه باید میزان تولید به 2 برابر افزایش یابد.
    وی در ادامه اضافه کرد:یکی از موضوعات ارزشمند آن است که در زنجیره ارزش از تولید سنگ آهن به تولید بالای کنسانتره، گندله و در نهایت فولاد دست یافته ایم.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه صحبت های خود با اشاره به موضوع تولید انبوه، اظهار کرد: امروز در مرکز تحقیقات و فرآوری مواد معدنی استان البرز، بحث فرآوری موبایل در حال انجام است. باید کمک کرد تا ساخت و انبوه سازی این طرح در جهت کمک به معادن انجام شود.
    کرباسیان درباره معادن پلاسری افزود: معادن پلاسری که در وضعیت بد محیط زیستی قرار داشت امروز 2 میلیون و 400 هزار تن کنستانتره سنگ آهن تولید می کنند.
    وی با بیان اینکه توسعه فرآوری افزایش اشتغال را به همراه دارد، افزود: براساس طرحی قرار شد باطله های جلال آباد به کنسانتره تبدیل شود. شرکت فکور صنعت برنده این مزایده بود.
    کرباسیان تاکید کرد: سیاست اصلی ایمیدرو حمایت از معادن کوچک و متوسط است.
    وی ادامه داد: همدلی بین دولت و انجمن ها مشکلات را کاهش می دهد. هر مشکل که قابل حل باشد با ارائه طرح آن در ستاد فولاد بررس منطقی انجام و تصمیم گیری می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر