وزیر صمت اعلام کرد:

رشد ۱۰۰ برابری زنجیره تولید فولاد از ابتدای انقلاب تاکنون

عصر معدن- وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه شورای معاونین این وزارتخانه با اشاره به جهش های انجام شده در بخش های مختلف کشور بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، گفت: در حوزه های مختلف صنعتی و معدنی کشور این پیشرفت ها کاملا اثرگذار و مثال زدنی هستند;

رشد ۱۰۰ برابری زنجیره تولید فولاد از ابتدای انقلاب تاکنون
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از شاتا، رضا رحمانی در ابتدای این جلسه با تبریک فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: فقط در زنجیره تولید فولاد، تولید 2 هزار و 300 تنی در ابتدای انقلاب به بیش از 230 میلیون تن رسیده است که مؤید رشد 100 برابری در این بخش است.

    وی اضافه کرد: آمار افزایشی تولیدات در سایر اقلام از جمله مس، آلومینیوم و...، کاملاً چشمگیر است.

    رحمانی تصریح کرد: در تعداد شهرک ها، نواحی و واحدهای صنعتی، معدنی و تجاری و همچنین در گام های برداشته شده برای خودکفایی کشور نیز شاهد تحولات عظیمی هستیم که به توسعه کشور طی این سالها انجامیده و ضرورت دارد این موارد به اطلاع دقیق مردم عزیز کشورمان برسد.

    وی با مرور برخی شاخص های صنعتی، معدنی و تجاری کشور در 10 ماه گذشته، خاطر نشان کرد: خوشبختانه عموم تولیدات منتخب کالایی و حجم صادرات در این مدت کاملاً افزایشی بوده اند و همزمان با آرامش بازار آن هم در شرایط خاص امروز کشور، شاهدیم که در بخش صنعت نیز با رشد مواجهیم.

    وزیر صمت تاکید کرد: این دستاوردها حاصل خون پاک شهداست و وظیفه ما این است با تمام توان ضمن حفظ این روند، بیش از پیش فرصت های موجود را تقویت و ظرفیتهای بالقوه را فعال کنیم.

    رحمانی گفت: باید همزمان با ایام الله دهه فجر، مدیران وزارت صمت در تمام استان ها حضور پیدا کنند و ضمن بهره برداری از واحدهای صنعتی آماده افتتاح، در جلسات مختلف با فعالین اقتصادی مسائل و مشکلات متنابه را از نزدیک رصد و برای رفع موانع اقدامات مقتضی را نیز در دستور کار قرار دهند.

    وی افزود: حضور در استان ها و بررسی دقیق مسائل، تاکنون نتایج ثمر بخشی داشته و کمک موثری در تقویت روحیه فعالان اقتصادی و حتی مدیران استانی بوده است.

    رحمانی اضافه کرد: بسیاری از مسائل و مشکلات حوزه صنعت، معدن و تجارت در سطح استانها قابل حل است و در این راستا ضرورت دارد از تمامی ظرفیت های قانونی موجود در چارچوب ستادهای تسهیل و رفع موانع تولید، ستاد تنظیم بازار و شورای عالی معادن بهره برداری لازم انجام شود.

    وی ادامه داد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید دارای ظرفیت های قانونی بالایی است که باید جدی گرفته شود و با توجه به همراهی وزارت کشور و استانداران در سطح استان ها تا آنجا که امکان دارد مشکلات مرتبط به واحدهای صنعتی و معدنی رفع و رجوع شوند.

    وزیر صمت تصریح کرد: انتظار می رود جلسات ستاد تنظیم بازار در استانها نیز به طور مستمر برگزار شود و با توجه به اهمیت حفظ آرامش بازار در 3 ماه آینده که همزمان با ایام پایانی سال و حلول ماه مبارک رمضان است با نگاه ویژه ای شرایط تامین و توزیع انواع اقلام کالایی مورد توجه جدی قرار گیرد.

    معارفه معاون جدید معدنی و صنایع معدنی وزارت صمت

    گفتنی است در پایان این جلسه، جعفر سرقینی معاون پیشین معدنی و صنایع معدنی وزارت صمت تودیع و به جای وی، داریوش اسماعیلی در این سمت معرفی شد.

    رحمانی در این راستا با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص تهیه نقشه راه معدن کشور، گفت: با توجه به تاکیدات رئیس جمهور محترم در خصوص توجه به توان و ظرفیت های بخش خصوصی، تفویض اختیارات و همچنین تسریع در انجام واگذاری‌ها با رعایت تمامی ضوابط قانونی، تصریح کرد: در تنظیم بازار صنایع معدنی گام های برداشته شده باید تکمیل شوند و افزایش تولیدات محصولات نهایی صنایع معدنی و صادرات آن جانشین خام‌فروشی در این بخش شود.

    وی در پایان خاطر نشان کرد: در حوزه معادن توجه به ابعاد مختلف برنامه محوری انقلاب معدنی باید در اولویت قرار گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر