آفت کاهش عرضه شمش آلومینیوم برای صنایع پایین دست

عصر معدن- تولیدکننده آلیاژهای آلومینیوم ، از عرضه کم شمش آلومینوم در بورس انتقاد کرد و گفت: میزان عرضه فعلی پاسخگوی نیاز صنایع پایین دست نیست.;

آفت کاهش عرضه شمش آلومینیوم برای صنایع پایین دست
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از صداوسیما، علیرضا سبزعلی افزود: تولیدکنندگان شمش آلومینوم باید در هفته 10 هزار تن در بورس کالا عرضه می کردند اما اکنون کمتر از 5 هزار تن عرضه می کنند و بقیه یا صادر می شود و یا به دست دلال ها می رسد.

    وی گفت: عرضه شمش آلومینیوم در بورس کالا کاهش یافته است و میزان عرضه فعلی پاسخگوی نیاز صنایع پایین دست نیست بر این اساس ناچاریم از بازار آزاد و با قیمتی بالا مواد اولیه را تهیه کنیم.

    این تولیدکننده آلیاژهای آلومینیوم  افزود: بورس کالا یک شبه سهمیه های تولیدکنندگان صنایع پایین دست را تغییر می دهد و این موضوع باعث می شود که تولیدکنندگان نتوانند به تعهدات خود در قبال مشتریان عمل کنند. در حال حاضر بورس کالا برای صنعت تعیین تکلیف می کند و با تصمیمات ناگهانی در عرضه مواد اولیه باعث اخلال در روند تولید می شود.

    آقای سبزعلی با اشاره به افزایش هزینه حامل های انرژی نیز گفت: از طرفی هزینه گاز نیز افزایش یافته و چندین برابر شده است که این افزایش هم بدون اعلام قبلی بود، وقتی تولیدکنندگان با مشتریانشان قراردادهای بزرگ منعقد می کنند ناگهان با افزایش هزینه های اینچنینی مواجه می شوند که باعث زیان آنها می شود، اگر دولت بنا دارد قیمت انرژی را افزایش دهد باید حداقل 6 ماه جلوتر اطلاع رسانی کند تا تولیدکنندگان هنگام عقدقرارداد برای فروش محصولات شان این موضوع را مدنظر قرار دهند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر