مشاور امور مناطق ویژه اقتصادی ایمیدرو اعلام کرد:

افزایش ۲ برابری تولید شمش آلومینیوم با بهره برداری از آلومینیوم جنوب

عصر معدن- مشاور امور مناطق ویژه اقتصادی ایمیدرو ضمن دعوت از سرمایه گذاران برای فعالیت در صنایع پایین دستی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد، گفت: با بهره برداری از پروژه آلومینیوم جنوب در منطقه ویژه اقتصادی لامرد، تولید شمش آلومینیوم در کشور به ۲ برابر خواهد رسید.;

افزایش ۲ برابری تولید شمش آلومینیوم با بهره برداری از آلومینیوم جنوب
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از شاتا، سید علی اصغر علامه با بیان این مطلب، افزود: آلومینیوم جنوب بزرگترین آلوینیوم کشور با جدیدترین فن آوری روز دنیاست که در دولت تدبیر امید شروع شد و در همین دولت هم به بهره برداری رسید.

    وی با اعلام اینکه با بهره برداری از این پروژه تولید شمش آلومینیوم در کشور به 2 برابر خواهد رسید، تصریح کرد: این کارخانه عظیم با سرمایه گذاری خارجی و طرف چینی انجام شده است و با تولید این محصول و ایجاد صنایع پایین دستی یک تحول بزرگ در جنوب کشور رخ خواهد داد.

    وی با دعوت از همه سرمایه گذاران و صاحبان سرمایه برای سرمایه گذاری در صنایع پایین دستی این منطقه، اضافه کرد: منطقه ویژه اقتصادی لامرد زیرساخت‌های مورد نیاز را برای این مهم آماده کرده است.

    مشاور امور مناطق ویژه اقتصادی ایمیدرو با یادآوری اینکه در این کارخانه حدود 2 هزار نفر مسقیم شغل ایجاد شده است، گفت: منطقه ویژه اقتصادی لامرد و کارخانه آلومینیوم در توسعه جنوب فارس و شهرستان لامرد و همچنین مهر تاثیر بسیار زیادی گذاشته است که جا دارد از تلاش های ایت الله علوی وزیر محترم اطلاعات و نماینده محترم، سید محسن علوی که در شروع پروژه و اتمام پروژه و ایجاد زیرساخت‌ها نقش بسزایی داشتند، تشکر کنیم.

    علامه، یکی از مهمترین اقدامات وزارت صمت را احداث این کارخانه دانست و گفت: این وزارتخانه هم در ایجاد زیرساختها و هم رفع موانع پروژه تلاش زیادی انجام داد و نقش سازمان ایمیدرو به عنوان متولی نیز پررنگ بود و مدیر عامل ایمیدرو شخصاً روزانه پیگیر روند پروژه بود. همچنین از پیگیری‌های مدیران منطقه ویژه اقتصادی لامرد و مدیران سابق و جدید آلومینیوم سالکو نیز تشکر دارم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر