رییس هیات عامل ایمیدرو خبر داد:

۶میلیارد دلار پروژه جدید معدنی افتتاح می شود

۲ برابر شدن ذخایر بوکسیت کشور

عصر معدن- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در سال جاری ۶ میلیارد دلار پروژه جدید افتتاح خواهیم کرد.;

۶میلیارد دلار پروژه جدید معدنی افتتاح می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸:۰۰

    به گزارش عصر معدن مهدی کرباسیان در دیدار نوروزی خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: بخش معدن و صنایع معدنى در سال هاى گذشته نقش چندانى در اقتصاد کشور نداشت اما امروز یکى از ارکان اقتصاد مقاومتى معدن است و این اتفاق با نقش آفرینى رسانه هاى تخصصى این حوزه رقم خورده است.
    وی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان ایمیدرو افزود: در سال 96، نزدیک به 2 میلیارد دلار پروژه مستقیم ایمیدرو و شرکت های وابسته آن افتتاح شد، این در حالی است که پروژه های بخش معدن و صنایع معدنی زمان بر است اما ما با تمام محدودیت ها این کار را انجام داده ایم.
    کرباسیان با اشاره به افزایش تولید مواد معدنی در سال 96 گفت: سال گذشته همراه با موفقیت مناسبی در حوزه معدن و صنایع معدنی بود؛ در حوزه تولید مواد معدنی نظیر کنسانتره 18درصد، تولید گندله 22 درصد آهن اسفنجی14 درصد و شمش فولاد 20 درصد، همچنین کنسانتره مس 6 درصد رشد داشته‌ایم. البته در تولید پودر آلومینا نیز با رشد تولید همراه بودیم.، تنها حوزه‌ای که با کاهش تولید مواجه بود، آند و کاتد مس بوده که به دلیل انفجار سه ماهه آخر سال گذشته در سرچشمه، خط تولید متوقف شده بود و اکنون کارخانه به مدار تولید بازگشته است.
    به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، سال گذشته بخش معدن و صنایع معدنی رکورد صادراتی تاریخ ایران را به ثبت رساند. در سال گذشته حدود 9 میلیارد دلار صادرات مواد معدنی صورت گرفته است که در این حوزه 9.7 میلیون تن فولاد صادر کنیم. اما نکته مهم دست یابی به بازارهای جدید بود که ارزش افزوده بالایی را برای کشور ایجاد کرده است.
    کرباسیان ادامه داد: در حوزه اکتشاف با توجه به مجموعه اتفاقاتی که رخ داده، 180 هزار کیلومتر مربع اکتشاف صورت گرفته است که ظرفیت تولید مواد معدنی در ایران را به شدت افزایش می دهد.
    رییس هیات عامل ایمیدرو افزود: یکی از مباحث مهم برای ایمیدرو ورود به مسئله معادن عمیق و زیرزمینی است.
    وی با اشاره به کشف ذخایر جدید معدنی گفت: تا پایان سال ذخایر خوبی از آلومینیوم، زغالسنگ و ... کشف شد. در حوزه بوکسیت نیز ذخایر کشور 2 برابر افزایش یافت. پیش بینی می شود پروژه شمش آلومینیوم جاجرم تا نیمه دوم سال به بهره بردارى برسد
    کرباسیان تصریح کرد: بزرگترین شرکت های معدنی را تجمیع کرده ایم تا بتوانند ادامه دهند این اکتشافات باشند.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در سال جاری 6 میلیارد دلار پروژه جدید افتتاح خواهیم کرد و به نظر می رسد که فضای مناسبی برای حوزه معدن و صنایع معدنی حاکم باشد. بخشی از این پروژه ها مربوط به حوزه فولاد است که شاهد افتتاح چند طرح از سوی فولاد مبارکه خواهیم بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر