فلزات خاص در معرض خطر جنگ قرار دارند

عصر معدن- قیمت مس در روز دوشنبه پس از آنکه چین در جنگ تجاری با امریکا با افزایش تعرفه روبرو شد، به پایین ترین سطح خود در ۱۵ هفته گذشته رسید. در معاملات بعد از ظهر مس برای تحویل در ماه ژوئیه ۷۰۹ دلار به ازای هر پوند (۵۹۷۲ دلار در هر تن) محاسبه شد که نسبت به سپرده های جمعه ۲.۴ درصد با کاهش روبرو شده است.;

فلزات خاص در معرض خطر جنگ قرار دارند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، چین 25درصد تعرفه های مربوط به 60 میلیارد دلار کالاهای وارداتی از ایالات متحده را در دستور کارقرارداده که شامل سنگ های قیمتی مانند الماس، سنگ های قیمتی و زمرد، سنگ آهن و نیکل، روی و تیتانیوم است.
    در روز جمعه، ایالات متحده آمریکا تعرفه هایی را به مبلغ 200 میلیارد دلار برای واردات محصولات چینی تقریبا در حدود 6000 محصول افزایش داد که در حال حاضر 25 درصد افزایش یافته است. پیش تر این تعرفه 10 درصد بود. این در حالی است که ایالات متحده حدود 540 میلیارد دلار کالا از چین وارد می کند و پکن اجازه می دهد که واردات 120 میلیارد دلار ارزش داشته باشد.

    خودروها و وسایل الکترونیکی
    چین همچنین عوارض بالاتری در زمینه‌ محصولات الکترونیک و خانگی از جمله دوربین‌های تلویزیونی، تجهیزات مخابراتی و مایکروویو اعمال کرد.
    در یادداشتی در هفته گذشته، اقتصاد پایتخت اشاره می‌کند "فلزات خاص بسیار بیشتر در معرض اختلال در تجارت ایالات‌متحده و چین قرار دارند" با توجه به این که الکترونیک حدود 30 درصد از کل واردات آمریکا از چین را تشکیل می‌دهد، قیمت فلزات که به طور گسترده در بخش الکترونیک استفاده می‌شوند، به ویژه در معرض خطر قرار می‌گیرند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر