با تشدید جنگ تجاری روی داد

پیشتازی مس و نیکل در ریزش قیمت فلزات صنعتی

عصر معدن- فلزات صنعتی شامل مس معاملات هفته جاری را به دنبال وخامت جنگ تجاری میان آمریکا و چین، با ریزش قیمت شدیدی آغاز کردند.;

پیشتازی مس و نیکل در ریزش قیمت فلزات صنعتی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا ، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، یک دور دیگر تعرفه‌های جدید را روی واردات 200 میلیارد دلار کالای چینی آماده کرده‌ است.

    نیکل در معاملات بازار فلزات لندن با 3.2 درصد کاهش، به 12250 دلار در هر تن رسید که بیشترین میزان کاهش در میان فلزات بود. مس با 1.4 درصد کاهش، به 5892 دلار در هر تن رسید، در حالی که‌ آلومینیوم 1.7 درصد کاهش داشت. در شانگهای، بهای قراردادها عمدتا کاهشی بود و قیمت روی 1.3 درصد افت کرد.

    قیمت فلزات ماه‌هاست به دلیل جنگ تجاری میان آمریکا و چین که نگرانی‌ها نسبت به کندی رشد اقتصادی و مصرف کمتر را برانگیخته تحت فشارهای کاهشی قرار گرفته، در حالی که همزمان ارزش دلار آمریکا تقویت شده است.

    به گفته منابع آگاه، در حالی که وزارت خزانه‌داری آمریکا تلاش می‌کند مذاکرات تجاری با چین را مجددا آغاز کند، ترامپ به دستیارانش دستور داده تعرفه‌ها روی 200 میلیارد دلار واردات کالای چینی را آماده کنند. طبق گزارش وال استریت ژورنال، این اقدام ممکن است باعث شود چین پیشنهاد مذاکره را نپذیرد.

    به گفته وانگ یوئه، تحلیلگر شرکت "شانگهای ایست ایشیا فیوچرز"، سرمایه‌گذاران چینی از اخبار جنگ تجاری به وحشت افتادند. این امر به نگرانی‌ها نسبت به دورنمای تقاضا در چین پس از آمار منفی هفته گذشته اضافه می‌شود.

    دوره اظهارنظر عمومی درباره تعرفه‌های آمریکا روی 200 میلیارد دلار کالای چینی به پایان رسیده و این تعرفه‌های جدید علاوه بر تعرفه روی 50 میلیارد دلار واردات چینی هستند که پیش از این اجرا شده است.

    گروه مالی گلدمن ساکس هفته گذشته با وجود این دیدگاه که قیمت فلزات بیش از حد کاهش یافته، پیش بینی کرد: احتمال کاهش بیشتر قیمت فلزات وجود دارد.

    کاهش قیمت آلومینیوم تحت تاثیر ملایم شدن موضع وزارت خزانه‌داری آمریکا در خصوص تحریم‌ها علیه شرکت یونایتد روسال روسیه و اجازه دادن به مشتریان این شرکت برای مذاکره درباره قراردادهای جدید تامین و کاهش اختلالات عرضه روی داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر