امارات گوى سبقت آلومینیوم را از ایران گرفت

عصر معدن- عضو هیات مدیره سندیکا آلومینیوم اظهار کرد : امروز امارات اولین تولیدکننده آلومینیوم در خاورمیانه است.;

امارات گوى سبقت آلومینیوم را از ایران گرفت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبرى «عصرمعدن»، آریا صادق نیت حقیقى درباره وضعیت صنعت آلومینیوم اظهار کرد: میزان ذخایر بوکسیت دنیا در حدود ٧۰ میلیارد تن است که سهم پراکندگى افریقا در این ماده ٣٢ درصد است.

    وى ادامه داد: کل میزان ذخایر شناسایى شده بوکسیت ایران ٣٩ میلیون تن است که ۰.١ درصد ذخایر دنیا است.

    به گفته حقیقى، ٣٥.٦ درصد آلومینیوم جهان در چین تولید مى شود و پس از آن استرالیا با ١٦ درصد در جایگاه دوم جهان قرار گرفته است.

    عضو هیات مدیره سندیکاى آلومینیوم، تصریح کرد: در دنیا حدود ٦۰ میلیون تن آلومینیوم تولید مى شود.
    وى با اشاره به جایگاه ایران در  تولید آلومینیوم، اظهار کرد: زمانى ایران اولین تولید کننده آلومینیوم در خاورمیانه بود اما امروز این سهم به ٦ درصد رسیده است. در واقع امروز اولین تولیدکننده خاورمیانه امارات و پس از آن بحرین، قطر و عمان است.
    حقیقى درباره مصرف آلومینیوم نیز تصریح کرد: حدود ٤٣ درصد آلومینیوم تولیدی جهان در چین مصرف مى شود. سهم سایر کشورهاى آسیایى نیز ١٨ درصد است.
    وى به کاربردهاى آلومینیوم اشاره داشت و گفت: ٢٥ درصد از آلومینیوم تولیدی جهان در صنایع بسته بندی، ٢٦ درصد صنایع حمل و نقل، ١٩ درصد در ساخت و ساز و ٩ درصد در صنعت برق استفاده مى شود.

    عضو هیات مدیره سندیکاى آلومینیوم افزود: در ایران نیز ١٨.٥ درصد آلومینیوم در صنعت خودرو استفاده مى شود.

    حقیقى درباره تولید آلومینا، بیان کرد: در حال حاضر تنها تولیدکننده ماده اولیه، شرکت آلومیناى ایران با تولید سالانه ٢٥۰ هزار تن پودر است. امروز ظرفیت تولید در ایران به ٣۰۰ هزار تن رسیده است.
    به گفته وى، امروز به ٧۰۰ هزار تن پودر آلومینا نیاز داریم و ورود واحدهاى جدید تولید این رقم را افزایش مى دهد.
    حقیقى با اشاره به سرمایه گذارى جدید در منطقه پارسیان افزود: سرمایه گذارى خوبى در منطقه ویژه پارسیان در حال انجام است و براى تولید ١.٥ میلیون تن آلومینا در این منطقه برنامه ریزى صورت گرفته است. البته این برنامه در مراحل اولیه قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر