چالش مواد اولیه برای ­صنایع پایین دستی آلومینیوم

عصر معدن- رئیس سندیکای صنایع آلومینیوم ایران گفت: تولیدکنندگان آلومینیوم بجای عرضه داخلی شمش در حال صادرات هستند و عرضه این ماده اولیه برای صنایع پایین دست کاهش یافته است.;

چالش مواد اولیه برای ­صنایع پایین دستی آلومینیوم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از صداوسیما، هوشنگ گودرزی گفت: تولیدکنندگان آلومینیوم با مهندسی عرضه در بورس کالا، قیمت شمش آلومینیوم را افزایش می‌دهند بطوری که قیمت برای صنایع پایین دست بالاتر از قیمت‌های صادراتی و جهانی است.

    وی افزود: وقتی مواد اولیه با قیمت بالا به صنایع پایین دست می‌رسد در نتیجه قیمت محصولات نهایی هم افزایش می‌یابد و نمی‌توان این محصولات را صادر کرد، چون مزیت رقابتی در بازار‌های خارجی ندارند.

    رئیس سندیکای صنایع آلومینیوم ایران ادامه داد: فرمول قیمت گذاری شمش آلومینیوم در بورس کالا مشخص نیست و فرمول معینی ندارد بطوری که شمش آلومینیوم 99.5 درصد از یک شرکت خاص با شمش 99.5 درصد یک شرکت دیگر تفاوت قیمت دارد.

    وی اضافه کرد: در حال حاضر شمش خام آلومینیوم با قیمتی بالاتر از آنچه صادر می‌شود، به صنایع پایین دست داخلی عرضه می‌شود و محصولاتی که با همان شمش خام صادراتی ما در کشور‌های دیگر تولید شده، مجدد به کشور ما وارد می‌شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر