مقاومت آلومینیوم در برابر افزایش قیمت انرژی

عصر معدن- افزایش بهای حامل‌های انرژی، نگرانی‌های زیادی را در بازار فلزات و از آن جمله فلز آلومینیوم به‌همراه داشته است.;

مقاومت آلومینیوم در برابر افزایش قیمت انرژی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از باشگاه آلومینیوم، بورس فلزات لندن دوشنبه هفته گذشته 11 آوریل برابر با 22 فروردین‌ماه درحالی فعالیت خود را آغاز کرد که قیمت آلومینیوم با اندکی کاهش نسبت به جمعه قبل از آن، 3233 دلار و 50 سنت اعلام شد. در نهایت بورس فلزات درحالی روز پنجشنبه (14 آوریل) به کار خود پایان داد که قیمت آلومینیوم به 3285 دلار و 50 سنت رسیده بود. لازم به ذکر است که در تاریخ جمعه 15 آوریل (26 فروردین‌ماه) بورس فلزات لندن تعطیل بوده است.

    انتظار می‌رود که همزمان با تحریم روسیه و مشکل کمبود انرژی در بازارهای جهانی، قیمت‌ حامل‌های انرژی افزایش یافته و شاهد افزایش قیمت فلزات در بازار جهانی باشیم. اما درحال‌حاضر عوامل ماکرو اقتصادی و سیاست‌های اتخاذ شده توسط چین، سد موقتی را در برابر افزایش ناگهانی قیمت‌ها به‌وجود آورده است.

    تحریم روسیه، کاهش موجودی فلز آلومینیوم را به‌همراه داشته به‌طوری‌که موجودی این فلز با 7750 تن کاهش نسبت به هفته قبل از آن به 608 هزار رسید.

    از طرفی فروش سه‌ماهه آلومینیوم در بورس فلزات لندن از 3374 دلار و 50 سنت در هفته قبل به 3285 دلار و 50 سنت کاهش یافت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر