قائم مقام ایمیدرو:

ستاد زنجیره صنعت آلومینیوم تشکیل شود

عصر معدن- قائم مقام رئیس هیات عامل ایمیدرو خواستار تشکیل زنجیره صنعت آلومینیوم برای ایجاد هم افزایی میان شرکت ها جهت رفع مشکلات این صنعت شد.;

ستاد زنجیره صنعت آلومینیوم تشکیل شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایمیدرو، عباس نعیمی در جلسه کنترل مدیریت با هیات مدیره شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو)، اظهار داشت: تشکیل ستاد زنجیره صنعت آلومینیوم می تواند موجب اتخاذ تصمیمات منطقی و ملی برای رفع چالش های این حوزه در زمینه تامین مواد اولیه و فروش محصولات شود.

    وی ادامه داد: با توجه به مشکلات موجود در شرکت های آلومینیومی، ایمیدرو می تواند تشکیل این ستاد را برعهده گیرد تا در یک فضای مشارکتی و غیر جزیره ای میان شرکت ها، تصمیمات ملی و همه گیر برای توسعه این صنعت اتخاذ شود.

    قائم مقام رئیس هیات عامل ایمیدرو تصریح کرد: اینکه از شرکت ها حمایت کنیم، وظیفه حاکمیتی است، اما تا یک زمانی صنایع نیاز به حمایت دارند چرا که اگر این روند دائمی باشد، آنها نمی توانند مستقل شوند و توسعه یابند.

    وی افزود: باید بپذیریم که در واگذاری شرکت ها طبق اصل 44 قانون اساسی موفق نبوده ایم چرا که سرمایه گذاران واقعی در این جریان این واگذاری ها اعلام حضور نکرده اند.

    نعیمی با بیان اینکه باید باید مشکل بوکسیت را در صنعت آلومینیوم حل کنیم تا شرکت ها نگرانی نداشته باشند، گفت: در صورت رفع مشکل تامین پودر آلومینا و فروش در شرکت ایرالکو، توسعه آن، روند خوبی می گیرد. همچنین، این شرکت باید روی صادرات کار کند.

    وی ادامه داد: ایمیدرو تا حد ممکن، درخواستها و نیازهای این شرکت را رفع خواهد کرد.

    تحقق 93 درصد برنامه تولید

    احمد مجیدی، مدیرعامل مجتمع ایرالکو در این جلسه با اشاره به عملکرد این شرکت طی 8 ماهه 98 گفت: ایرالکو طی این مدت 118 هزار و 452 تن شمش تولید کرد که 93 درصد برنامه تولید (126 هزار و 983 تن) را محقق ساخت.

    وی ادامه داد: فروش داخلی این شرکت نیز 85 هزار و 101 تن بود که نسبت به برنامه (86 هزار و 983 تن)، 97.8 درصد محقق شد.

    مجیدی با اشاره به طرح های توسعه ایرالکو گفت: این شرکت طرح هایی همچون احداث خطر اسملتر با تکنولوژی 600 کیلوآمپر (ظرفیت 300 هزار تن)، احداث واحد کربن پلنت برای تولید آند (ظرفیت 150 هزار تن) و احداث اسملتر با تکنولوژی 240 کیلوآمپر (ظرفیت 200 هزار تن) را در دستور کار دارد.

    وی ادامه داد: تکمیل پروژه نوسازی خط 5 احیای قدیم (ظرفیت 12.500 تن)، طرح دیگر توسعه ای این شرکت است که 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. در حال حاضر 50 درصد کارگاه خط 5 احیای قدیم راه اندازی شده و در حال بهره برداری است.

    مدیرعامل مجتمع ایرالکو درخواست های این شرکت را برشمرد: کمک به تامین مواد اولیه در شرایط تحریم، ثبات قیمت برق و اعطای یارانه به آن، حل مشکلات زیست محیطی از طریق قانون از جمله این درخواست هاست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر