رییس هیات عامل ایمیدرو خبر داد:

بزرگ ترین پروژه تولید شمش آلومینیوم ایران آماده راه اندازی شد

عصر معدن- معاون وزیر و رییس هیات عامل ایمیدرو خبر داد: کارخانه آلومینیوم جنوب به عنوان بزرگ ترین و مدرنترین مجتمع تولید شمش آلومینیوم ایران آماده راه اندازی شد.;

بزرگ ترین پروژه تولید شمش آلومینیوم ایران آماده راه اندازی شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، رییس هیات عامل ایمیدرو تصریح کرد: این کارخانه طبق برنامه ریزی ها فردا وارد مرحله راه اندازی می شود و تا پایان آذر ماه 10 دیگ به مدار تولید می پیوندد.

    به گفته وی، اکنون رکتیفایرها و دو سلول در واحد احیا، آماده راه اندازی شده اند و فردا سه شنبه این عملیات آغاز می شود.
    دکتر غریب پور تاکید کرد: اجرای پروژه آلومینیوم جنوب، نمونه ای موفق از مشارکت بخش خصوصی در تسوعه صنایع معدنی به شمار می آید.
    این طرح در منطقه ویژه صنایع انرژی بر لامرد در جنوب استان فارس (کمتر توسعه یافته) واقع شده و همچنین از تاسیسات بندری نیز با هدف حمل و بارگیری مواد اولیه و صادراتی در منطقه پارسیان، ( غرب استان هرمزگان) بهره می برد. این مجتمع کامل ترین واحد آلومینیوم کشور است که همه بخش ها از حمل مواد،‌ تولید آند، تولید شمش و تا سایر زیربناها را در اختیار دارد.
    رییس هیات عامل ایمیدرو در ادامه اظهار داشت: پیش بینی می شود تولید نخستین شمش در بزرگ ترین پروژه آلومینیوم کشور تا پایان آذر ماه جاری انجام شود.
    وی با بیان اینکه به مروز زمان در این طرح 86 دیگ وارد مدار تولید خواهد شد، گفت: سال آینده جمع دیگ‌های 3 سالن به 258 دیگ خواهد رسید تا فاز نخست بهره‌برداری از آلومینیوم جنوب به ظرفیت 300 هزار تن کامل شود.

    برنامه افزایش سرمایه
    رییس هیات عامل ایمیدرو در ادامه سخنان خود با اشاره به نیاز ارزی سالکو به منابع مالی برای پیشبرد اهداف، عنوان کرد: صدور مجوز افزایش سرمایه بزرگ ترین خط تولید آلومینیوم کشور نیز در دست اقدام است.
    غریب پور افزود: این طرح در مجموع با سرمایه گذاری 1.2 میلیارد دلار و اشتغالزایی 1650 نفر به طور مستقیم در مدار تولید قرار خواهد گرفت.
    وی یادآور شد: طرح آلومینیوم جنوب طی سه مرحله (100هزار تنی)، فاز نخست با ظرفیت تولید 300هزار تن را تکمیل خواهد کرد.
    شرکت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب (سالکو) که 49درصد سهام آن متعلق به ایمیدرو و مابقی در اختیار سرمایه گذاری غدیر است، در راستای اهداف توسعه صنایع انرژی‌بر و با هدف صادرات، کاهش فاصله طبقات اجتماعی، افزایش اشتغال و استفاده بهینه از منابع عظیم گازی کشور در منطقه ویژه صنایع انرژی‌بر لامرد استان فارس ایجاد شده است. این طرح عظیم از زمان گشایش اعتبار اسنادی، در حداقل زمان ممکن و با بهره گیری از فضای برجام آماده بهره برداری شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر