تا پایان پاییز انجام می شود

بهره برداری از پست نخست اسکله بندر پارسیان

عصر معدن- مدیرعامل منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان گفت: یکی از پست های چهار گانه اسکله بندر پارسیان (پست اسکله فله خشک) تا پایان پاییز به بهره برداری می رسد.;

بهره برداری از پست نخست اسکله بندر پارسیان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایمیدرو، حسن شاهرخی با بیان این مطلب اظهار داشت: در حال حاضر، بندر پارسیان با 4 پست شامل پست اسکله فله مایع، پست اسکله فله خشک و 2 پست اسکله جنرال کارگو و عمومی، در حال احداث است و مجموع این طرح، 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

    وی افزود: مبلغ برآورد احداث فاز راه اندازی بندر پارسیان 170 میلیون یورو و قرارداد آن به صورت ای پی سی اف (طراحی و مهندسی، تامین، ساخت و تامین مالی) است. تاکنون 39 میلیون یورو برای احداث این بندر هزینه شده است.

    مدیرعامل منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان خاطرنشان کرد: اقدامات انجام شده شامل 1100 متر موج شکن، 1000 متر دایک شماره 1 استحصال، اتمام دایک های شماره 2، 3و 4 ، اتمام فینگر اسکله سالکو، لایروبی 750 هزار متر مکعب، تامین 160 عدد قطعات کیسون و تامین 1774 قطعه کیوال اسکله 5 انجام شده است.

    وی ادامه داد: ظرفیت تخلیه و بارگیری این بندر، 9 میلیون تن در سال و عمق آبخور 4/15 متر است.

    شاهرخی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه برق و آب گفت: طی فراخوان انجام شده برای جذب سرمایه گذار احداث نیروگاه به ظرفیت 500 مگاوات، اکنون 2 سرمایه گذار (یکی با تضمین خرید برق و دیگری بدون نیاز به تضمین خرید برق) اعلام آمادگی کرده اند که مذاکرات برای حصول نتیجه نهایی ادامه دارد.

    وی افزود: برای تامین آب این منطقه به میزان 50 هزار متر مکعب در روز، زمینی به مساحت 6.5 هکتار در حال واگذاری به سرمایه گذار است. همچنین مصوبه هیات مدیره و هیات واگذاری زمین و انعقاد قرارداد با سرمایه گذار احداث آب شیرین دریافت شده است.

    بنا به این گزارش، منطقه ویژه پارسیان برای ایجاد صنایع انرژی بر فولاد، آلومینیوم و پتروشیمی ایجاد شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر