جنجال تعرفه‌های آلومینیوم و فولاد ادامه یافت

شکایت اتحادیه اروپا از آمریکا به سازمان تجارت جهانی

عصر معدن- اسناد تنظیم شده در سازمان تجارت جهانی نشان داد اتحادیه اروپا به دنبال دریافت خسارت از آمریکا بابت تعرفه‌های وضع شده برای واردات فولاد و آلومینیوم است.;

شکایت اتحادیه اروپا از آمریکا به سازمان تجارت جهانی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «صرمعدن» به نقل از ایسنا، در اقدامی که پیش از این از سوی چین اتخاذ شده است، اتحادیه اروپا اعلام کرد توجیه امنیت ملی برای تعرفه‌های آمریکا را نمی‌پذیرد زیرا این تعرفه‌ها تنها برای حمایت از صنعت آمریکا وضع شده‌اند.
    در بیانیه اتحادیه اروپا آمده است: با وجود اینکه آمریکا این تدابیر را به عنوان تدابیر امنیتی توصیف کرده است اما آنها در واقع تدابیر حمایتی هستند.
    تعرفه‌های حمایتی برای واردات یک کالای خاص در صورتی وضع می‌شوند که صنعت یک کشور در معرض خطر آسیب جدی از افزایش ناگهانی واردات قرار گیرد. در مورد آمریکا منتقدان سیاست ترامپ می‌گویند چنین تهدیدی وجود نداشته است.
    اتحادیه اروپا اعلام کرد: خواهان انجام رایزنی‌هایی با آمریکا در آینده نزدیک است.
    دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، ماه گذشته این تعرفه‌ها را اعلام کرد و اعتراض جهانی را برانگیخت زیرا این جریمه‌ها غیرقابل توجیه و عوام‌گرایانه به حساب آمده‌اند.
    اگر کشورها نشان دهند که تعرفه‌ها را برای حمایت از امنیت ملی خود وضع می‌کنند، می‌توانند از بسیاری از مقررات تجارت بین‌المللی معاف شوند اما این معافیت‌ها مشمول تدابیر حمایتی صدق نمی‌کند.
    بر اساس گزارش رویترز، اتحادیه اروپا و سایر متحدان آمریکا نه‌تنها نگرانند که تعرفه‌ها میزان محصولاتی که آنها می‌توانند به آمریکا صادر کنند را محدود کند بلکه از این واهمه دارند که ممنوعیت واردات فولاد به آمریکا، باعث سرازیر شدن فولاد خار جی به بازارهایشان و اشباع عرضه شود.
    چین تهدید کرده با وضع تعرفه برای سه میلیارد دلار واردات کالاهای آمریکایی تلافی خواهد کرد. اتحادیه اروپا نیز سرگرم تهیه فهرست تعرفه‌های خود است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر