مدیرکل روابط عمومی تعزیرات حکومتی خبر داد:

عدم عرضه ۳۶ هزار تن شمش آلومینیوم در بورس

حکم بازگشت ۸ میلیون یورو ارز صادر شد

عصر معدن- مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی از قطعی شدن حکم یک شرکت آلومنیوم‌سازی برای پرداخت جریمه هشت هزار میلیارد ریالی و بازگرداندن هشت میلیون یورو ارز دریافتی خبر داد.;

عدم عرضه ۳۶ هزار تن شمش آلومینیوم در بورس
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، شهرام محسنی امروز (بیست و چهارم آبان‌ماه)، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شعبه پنجم بدوی تعزیرات حکومتی استان هرمزگان به پرونده یک شرکت برای عرضه نکردن 36 هزار تن شمش آلومینیوم خالص در بورس به ارزش سه هزار و 972 میلیارد ریال رسیدگی کرد.

    وی افزود: شرکت و مدیر عامل وقت با توجه به دریافت ارز از بانک ملت موظف بودند ماهانه 6 هزار تن شمش را در بورس کالا عرضه کند اما با امتناع از اجرای این تعهد باعث کمبود مواد اولیه مورد نیاز صنایع پایین دستی و افزایش قیمت آلومینیوم در سطح بازار داخلی شدند.

    به گفته محسنی، شعبه تجدید نظر رسیدگی کننده پس از احراز تخلف شرکت را به پرداخت هفت هزار و 944 میلیارد ریال جریمه معادل دو برابر ارزش کالا محکوم کرد.

    وی اضافه کرد: این شرکت نسبت به دریافت ارز از بانک ملت برای واردات ماشین‌آلات اقدام کرده و متعهد شده بود ظرف 6 ماه به ترخیص ماشین‌آلات و ارائه اصل برگ سبز به بانک اقدام کند اما با عمل نکردن به تعهد یادشده، بانک این تخلف را به تعزیرات حکومتی تهران اعلام کرد.

    محسنی گفت: شعبه 29 بدوی تعزیرات تهران این گزارش را بررسی و با توجه به ارائه نکردن برگ سبز گمرکی، تخلف را محرز اعلام و حکم به بازگرداندن هشت میلیون و 239 هزار یورو دریافتی صادر کرد که وکیل شرکت برای تجدیدنظر در میزان جریمه براساس قانون 483 آئین دادرسی کیفری پیگیری‌های بسیار کرد اما در نهایت شعبه رسیدگی کننده به دلیل اینکه حکم صادره بازگرداندن ارز دریافتی بوده و جریمه جنبه عمومی نداشته، امکان کاهش مجازات را رد کرد.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر