وزیر صمت اعلام کرد:

ارتقای رتبه جهانی ایران در تولید آلومینیوم

عصر معدن- وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که با بهر برداری از طرح کارخانه آلومینیوم جنوب کشور و آلومینیوم جاجرم، رتبه ایران در تولید این محصول در جهان از ۱۸ به ۱۴ رسید.;

ارتقای رتبه جهانی ایران در تولید آلومینیوم
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، رضا رحمانی پنج‌شنبه 3 اردیبهشت در آیین افتتاح و بهره برداری از مجتمع آلومینیوم جنوب کشور در شهرستان لامرد که با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: تولید و مصرف آلومیینوم از شاخص‌های توسعه کشورها است و در کارنامه نظام ایران اقدامات بسیار خوبی در این حوزه انجام شده است.

    او افزود: همچنین در دولت یازدهم و دوازدهم در تولیدات فولادی فرانسه را پشت سر گذاشته و به رتبه دهم دنیا رسیدیم.

    وزیر صمت اظهار کرد: با افتتاح این واحدآلومینیوم در لامرد و واحد تولیدی آلومینیوم جاجرم 70 درصد به تولید آلومینیوم کشور اضافه شد.

    رحمانی گفت: این یک مجموعه کامل تولید آلومینیوم است با ظرفیت تولید 300 هزار تن شمش آلومینیوم با سرمایه‌گذاری بالغ بر 1.2 میلیارد دلار در شهرستان لامرد استان فارس (منطقه ویژه صنایع انرژی بر لامرد) تکمیل شده است.

    وزیر صمت افزود: با راه‌اندازی کامل این واحد بطور مستقیم 1500 نفر و بطور غیرمستقیم 5000 نفر مشغول به کار می‌شوند و عمده نیروهای جذب شده افراد بومی بوده و دوره‌های آموزشی مورد نیاز تخصصی جهت تولید برگزار شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر