تحریم امریکا جت های مدیر عامل «روسال» را گرفت

عصر معدن- غول صنعت آلومینیوم روسیه مجبور شد در اثر تحریم‌های آمریکا سه جت شخصی خود را که پیش‌تر اجاره‌شان کرده بود، به شرکت مالکش بازگرداند.;

تحریم امریکا جت های مدیر عامل «روسال» را گرفت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا،  «اولگ دریپاسکا»، غول صنعتی روسیه، سه جت شخصی اجاره‌ای خود را پس داد. او در توضیح این اقدام خود اعلام کرد که تحریم‌های آمریکا نگهداری از چنین هواپیماهایی را غیرممکن کرده است. این خبر را شرکت فروشنده این جت‌های شخصی اعلام کرد.

    شرکت «گالف‌استریم» مالک این جت‌هاست که معمولا تجار برای سفرهای داخلی و همچنین طولانی‌مدت‌شان از آن استفاده می‌کنند. این هواپیماها در حال حاضر به قیمت 29 میلیون و 950 هزار دلار به فروش می‌رسند.

    رویترز نوشت، استرداد این هواپیماها نشان می‌دهد که تحریم‌های آمریکا چه تاثیر عمیقی بر امپراتوری تجاری دریپاسکا گذاشته است و تنها بر شرکت آلومینیوم «روس‌آل» که زنجیره تولیدش مختل شده است، خلاصه نمی‌شود.

    «علیرضا اتحادیه»، رئیس شرکت فری‌استریم، شرکت فروش هواپیمایی که این جت‌ها را به فروش گذاشته است، گفت که شرکت سرمایه‌گذاری «کردیت سوزی» و «رایفایزن» این جت‌ها را اجاره داده‌اند و سپس توسط مدیریت شرکت به اداره‌های تحت کنترل دریپاسکا واگذار شد. اتحادیه در مصاحبه‌ای تلفنی به رویترز گفت: «چه کسی از این جت‌ها استفاده می‌کرد؟ مدیران عالی‌رتبه، از جمله خود دریپاسکا.»

    او در ادامه گفت: «دریپاسکا مورد تحریم قرار گرفته است، همچنین شرکتش. بنابراین چاره‌ای جز بازگرداندن این جت‌ها ندارد. او مجبور شد، در اثر تحریم‌ها، پیش از موعد مقرر هواپیماها را به شرکت بازگرداند.»

    سخنگوی مطبوعاتی شرکت روس‌آل در اظهارنظر در این زمینه خودداری کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر