رشد ۴۶ درصدی تولید شمش آلومینیوم در فروردین سال جاری

عصر معدن- تولید شمش آلومینیوم در نخستین ماه ۱۳۹۹ با رشد ۴۶ درصدی نسبت به ماه مشابه در سال گذشته عملکرد شایان توجهی داشت.;

رشد ۴۶ درصدی تولید شمش آلومینیوم در فروردین سال جاری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، آمار شرکت های بزرگ و تابعه ایمیدرو نشان می دهد،که تولید شمش آلومینیوم در نخستین ماه امسال به رقم 30 هزار و 30 تن رسید که سهم شرکت ایرالکو بیش از 53 درصد کل تولید بود.

    عملکرد شرکت های ایرالکو ( اراک)، هرمزال و المهدی ( بندرعباس) و آلومینای ایران ( جاجرم - خراسان شمالی) در فروردین امسال گویای آن است که بیشترین رشد تولید با رقم 159 درصد نسبت به ماه مشابه سال گذشته مربوط به هرمزال است که 6 هزار و 809 تن شمش تولید کرد.

    همچنین شرکت ایرالکو با تولید 16 هزار و 148 تن شمش آلومینیومی افزون بر 53 درصد کل تولید فروردین 99 را به خود اختصاص داد.

    علاوه براین کارخانه شمش آلومینیوم «آلومینای ایران» با ظرفیت 40 هزار تن که سال گذشته افتتاح شد، در نخستین ماه امسال یکهزار و 633 تن تولید داشت.

    براساس جداول مورد بررسی، تولید پودر آلومینا در فروردین 99 توسط شرکت آلومینای ایران نیز برابر با 20 هزار و 899 تن بود که در مقایسه با ماه مشابه سال 98 رشد 14 درصدی را نشان می دهد.

    به گزارش ایرنا، حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت، معدن وتجارت که بیست و دوم اردیبهشت ماه جاری از حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری حکم گرفت، در تازه ترین اظهارات خود در زمینه صنعت آلومینیوم گفت: واحد تولید آلومینیوم جنوب «سالکو» که اردیبهشت ماه جاری افتتاح رسمی شد، توانست ظرفیت تولید آلومینیوم کشور را به دو برابر افزایش دهد.

    آلومینیوم جنوب که در منطقه لامرد استان فارس واقع شده، در فاز نخست با ظرفیت 300 هزار تن به بهره برداری رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر