مدیرعامل شرکت آلومینای جاجرم در آستانه روز صنعت و معدن خبر داد:

ثبت رکورد جدید تولید ماهانه در آلومینای جاجرم

عصر معدن- مدیرعامل شرکت آلومینای جاجرم از ثبت رکورد جدید تولید هیدرات آلومینیوم در این مجتمع طی خرداد ۹۸ خبر داد.;

ثبت رکورد جدید تولید ماهانه در آلومینای جاجرم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایمیدرو، تورج زارع در آستانه روز صنعت و معدن با بیان این مطلب اظهار داشت: شرکت آلومینای جاجرم طی خرداد امسال، 37 هزار و 697 تن هیدرات آلومینیوم تولید کرد.

    وی ادامه داد: رکورد قبلی تولید این محصول مربوط به مرداد سال 93 است که در آن، 37 هزار و 426 تن تولید شده بود.

    مدیرعامل شرکت آلومینای جاجرم خاطرنشان کرد: رکورد حاصله در شرایطی ثبت شد که میزان AL2O3 و مدول بوکسیت آن نسبت به مرداد 93 کمتر بود.

    وی افزود: موفقیت مذکور با همت همکاران این مجموعه و با انجام اقداماتی همچون آماده سازی زیرساخت های تولید، فراهم کردن شرایط عملیاتی و فرآیندی در واحدهای عملیات و امکان افزایش دبی دوغاب صورت گرفت که به کاهش میزان توقفات واحد انحلال و تهیه خوراک پیوسته مجتمع با کمترین نوسان مدول منجر شد.

    زارع با اشاره به کاربردهای مصرف هیدرات آلومینیوم تصریح کرد: بخش اعظم هیدروکسید آلومینیوم (هیدرات) برای تولید اکسید آلومینیوم (پودر آلومینا) استفاده می شود. علاوه بر این، از هیدروکسید آلومینیوم برای تولید فرآورده های نسوز، مواد ساینده، سرامیک، شیشه، لعاب فلز و الکتروکوراندوم نیز استفاده می شود.

    وی افزود: این ماده در پلیمر ها به عنوان پر کننده‌ پلی استرها و رزین های اپوکسی نیز کاربرد دارد. همچنین از هیدروکسید آلومینیوم در تولید بسیاری از ترکیبات آلومینیوم نظیر فلوئورید آلومینیوم، کریولیت مصنوعی، آلومینات سدیم و سولفات آلومینیوم استفاده می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر