گام نخست تولید مذاب آلومینیوم در "جاجرم"؛ شعله دیگ احیا روشن شد

عصر معدن- شعله نخستین دیگ کارخانه آلومینیوم جاجرم روشن شد. این مقدمه تولید ذوب آلومینیوم در جاجرم است.;

گام نخست تولید مذاب آلومینیوم در "جاجرم"؛ شعله دیگ احیا روشن شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، تورج زارع مدیر عامل شرکت آلومینای ایران با اعلام خبر فوق تصریح کرد: اکنون دمای دیگ شماره 1006واحدِ احیا به 970 سلسیوس رسیده است که این دما، مقدمه تولید مذاب در کارخانه است.
    زارع با بیان اینکه دیگ شماره 1004 نیز به دمای 720 درجه سلسیوس رسیده ادامه داد: با رسیدن به نقطه ذوب، نخستین شعله در دیگ دیده شده است.

    پیش از این و در روزهای پایانی هفته گذشته نیز بخشی از فرآیند تولید مذاب آلومینیوم با تزریق جریان برق به 2 عدد دیگ در سالن احیا این شرکت آغاز شده بود.

    وی یادآور شد: در این فرآیند، عملیات پیش گرم دیگ های اولیه با رسیدن به حد نهایی جریان برق و شروع مرحله پخت و رسیدن به دمای مذاب از روز چهارشنبه آغاز شد. مدیر عامل شرکت آلومینای ایران تصریح کرد: نخستین شمش آلومینیوم طی روز دوشنبه یا سه شنبه جاری تولید خواهد شد.

    وی افزود: این فرآیند در هفته های آینده در سایر دیگ های سالن احیا صورت خواهد پذیرفت . فاز نخست کارخانه آلومینیوم جاجرم 40 هزار تن است و به دلیل قرار گرفتن در مجاورت کارخانه آلومینا، مشکلی در تامین مواد اولیه نخواهد داشت.

    پروژه کارخانه تولید آلومینیوم جاجرم، به عنوان طرحی نیمه تمام، در دولت یازدهم و توسط ایمیدرو در اولویت اجرا قرار گرفت و طی ماه های گذشته روند اجرایی آن سرعت گرفته و اکنون در شرف تولید محصول است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر