جزئیات واگذاری آلومینیوم المهدی و طرح هرمزال به مپنا

عصر معدن- معاون نظارت، امور حقوقی و قراردادهای سازمان خصوصی سازی جزئیات واگذاری شرکت آلومینیوم المهدی و طرح هرمزال را اعلام کرد.;

جزئیات واگذاری آلومینیوم المهدی و طرح هرمزال به مپنا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از مهر، سید محمد حسینی اظهار داشت: پس از این که خریدار قبلی شرکت آلومینیوم المهدی و طرح هرمزال نتوانست به برخی از تعهدات خود عمل کند، سازمان خصوصی سازی بر اساس قانون و مطابق اختیارات خود که در قرارداد واگذاری این شرکت نیز درج شده بود، در راستای استیفای حقوق دولت و مطالبات این سازمان اقدام به واگذاری مجدد این مجتمع کرد.

    معاون نظارت، امور حقوقی و قراردادهای سازمان خصوصی سازی افزود: بنابراین سازمان خصوصی سازی به وکالت از سوی خریدار قبلی اقدام به انتشار فراخوان عمومی واگذاری مجتمع آلومینوم المهدی و طرح هرمزال در دو نوبت و در تاریخ های 97/9/21 و 97/9/24 در روزنامه های کثیرالانتشار کرد.

    وی ادامه داد: بر این اساس 4 متقاضی برای خرید این مجتمع اعلام آمادگی کردند که در نهایت پس از بررسی های متعدد، گروه مپنا به دلیل اهلیت بالاتری که نسبت به سایر متقاضیان داشت به عنوان برنده نهایی تشخیص داده شد.

    معاون سازمان خصوصی سازی گفت: در این خصوص نیز نماینده گروه مپنا در حال حاضر در این مجتمع مستقر شده و در حال انجام تشریفات مربوط به نقل و انتقال این شرکت است.

    عضو هیات عامل سازمان خصوصی سای در رابطه با این که چرا برای واگذاری مجدد این شرکت مزایده برگزار نشده است، افزود: به دلیل این که سازمان خصوصی سازی شرکت آلومینیوم المهدی و طرح هرمزال را به وکالت از خریدار قبلی واگذار کرده است، بنابراین الزامی برای برگزاری مزایده جهت فروش این شرکت وجود نداشت. ضمن این که هیات واگذاری نیز این اختیار را به هیات عامل این سازمان داده است که به هر ترتیب قانونی برای استیفای حقوق دولت، سهام آن دسته از خریداران را که از ایفای تعهدات قانونی خود استنکاف می کنند، اقدام نماید.

    حسینی گفت: بر این اساس با توجه به این که حساسیت هایی در خصوص شرکت آلومینوم المهدی و طرح هرمزال وجود دارد، این گونه تشخیص داده شد که علاوه بر تمکن مالی، اهلیت خریدار نیز مدنظر قرار بگیرد که خوشبختانه گروه مپنا مجموعه این موارد را دارا است.

    وی اظهار امیدواری کرد که حضور شرکت مپنا در شرکت آلومینوم المهدی و طرح هرمزال به توسعه سرمایه گذاری در این مجموعه منجر شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر