مدیرعامل آلومینیوم جنوب مطرح کرد:

برنامه احداث کارخانه یک میلیون تنی آلومینا با مشارکت ایمیدرو در لامرد

عصر معدن- مدیرعامل شرکت آلومینیوم جنوب اعلام کرد: ایمیدرو در تامین ۶۰ هزار تن پودر آلومینا سالکو از محل واردات و کارخانه جاجرم نقش توسعه ای و حمایتی خود را ایفا کرد.;

برنامه احداث کارخانه یک میلیون تنی آلومینا با مشارکت ایمیدرو در لامرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، شهریار طاهر پور امروز در نشست خبری با رسانه های استان فارس که در محل کارخانه آلومینیوم جنوب برگزار شد، افزود: حمایت های ایمیدرو در تامین پودرآلومینا موجب شد، 30 هزار تن از این ماده از کارخانه جاجرم و 30 هزار تن از محل واردات برای این کارخانه تامین خوراک شود.

    وی با بیان اینکه این میزان پودر آلومینا تا خرداد سال آتی پاسخگوی نیاز کامل ترین خط تولید آلومینیوم کشور خواهد بود، گفت: تامین پودر آلومینا قبل از آغاز سال آینده، در دستور کار است.

    مدیرعامل آلومینیوم جنوب در تشریح تجهیزات، اقدامات و برنامه های این مجموعه اعلام کرد: پروژه با چهار دیگ راه اندازی شد و طی ماه های آتی مجموع دیگ ها (سلول های احیا) به 258 می رسد.

    طاهرپور ادامه داد: تکنولوژی به کار رفته در سالکو، یکی از بهترین تکنولوژی های روز دنیا و با 430 کیلوآمپر است.

    این مقام شرکت آلومینیوم جنوب گفت: طی چهار ماه آینده، 86 دیگ در مدار تولید قرار خواهد گرفت.

    برنامه احداث کارخانه آلومینا

    طاهر پور در بخش دیگری از سخنان خود از برنامه احداث کارخانه آلومینا در منطقه اقتصادی لامرد خبر داد. مدیرعامل آلومینیوم جنوب اعلام کرد: در این پروژه آلومینیوم جنوب 35 درصد، بخش خصوصی 55 درصد و ایمیدرو 10 درصد مشارکت خواهند داشت.

    طاهر پور ادامه داد: خوشبختانه ذخایر بوکسیت در استان بوشهر شناسایی شده که در تامین خوراک این کارخانه نقش به سزایی خواهد داشت.

    اقدامات زیست محیطی

    وی با بیان اینکه استانداردهای زیست محیطی این مجموعه در دنیا کم نظیر است، عنوان کرد: ذرات معلق در پروژه شش میلی گرم در متر مکعب است که فراتر از استاندارد به شمار می آید.

    طاهر پور افزود: یکی دیگر از اقدامات بزرگ زیست محیطی آلومینیوم جنوب، ایجاد نخلستان 30 هکتاری در اطراف کارخانه است که در حال اجراست. وی افزود: این نخلستان در نوع خود، بزرگترین نخلستان جنوب کشور خواهد بود.

    مدیرعامل شرکت آلومینیوم جنوب در خصوص برنامه های فروش این کارخانه گفت: شرکت های المهدی و ایرالکو ظرفیت تامین تقاضا داخل به آلومینیوم را دارند و سالکو بخش زیادی از ظرفیت فروش خود را به صادرات اختصاص خواهد داد.

    طاهرپور در خصوص برنامه آلومینیوم جنوب در زمینه افزایش سرمایه اظهار داشت: در حال حاضر سرمایه سالکو 1060 میلیارد تومان است و برنامه افزایش سرمایه تا 2400 میلیارد تومان در دستور کار است.

    وی افزود: ایمیدرو و شرکت سرمایه گذاری غدیر تحقق این مهم را محور برنامه های خود قرار داده اند و افزایش سرمایه از سازمان خصوصی سازی در حال پیگیری است. طاهرپور همچنین از اقدامات و تلاش های مدیران سابق ارشد این پروژه از جمله اکبرترکان و مهدی مستقیمی تشکر کرد.

    مدیرعامل شرکت آلومینیوم جنوب در ادامه سخنانش با بیان اینکه اشتغال این مجموعه به 1500 نفر خواهد رسید، گفت: برنامه جذب نیرو در مقاطع دیپلم و فوق دیپلم به نیروهای بومی اختصاص خواهد یافت. طاهر پور تصریح کرد: 70 درصد نیروها در مقطع کارشناسی نیز از بومیان منطقه خواهند بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر