ترامپ تعرفه‌ها را افزایش داد/ مذاکرات در چین ادامه دارد

عصر معدن- چین و آمریکا مذاکرات تجاری بیشتری را بعد از اعمال تعرفه‌های گمرکی جدید انجام می‌دهند.;

ترامپ تعرفه‌ها را افزایش داد/ مذاکرات در چین ادامه دارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» لیو هی، معاون نخست وزیر چین در مذاکرات با امریکا گفت: چین و ایالات متحده توافق کرده اند تا مذاکرات تجاری بیشتری را در پکن داشته باشند.

    وی گفت: دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، دستور داده تا روند انتقال تعرفه ها به تمامی واردات باقی مانده از چین آغاز شود.
    لیو از خوش بینی مشخص شده در رابطه با رسیدن به توافق ابراز خرسندی کرد، اما گفت که مسائلی از اصل وجود دارد که چین بر آن تکیه نمی‌کند.

    ایالات‌متحده در روز جمعه با افزایش مالیات به ارزش 200 میلیارد دلار از کالاهای چینی وارد جنگ با چین شد تا معامله تجاری را نجات دهد.
    ترامپ افزایش تعرفه ها را اعلام کرده و گفته است که چین درخصوص تسویه در تعهدات قبلی که طی ماه های مذاکرات مشخص شده بود درست رفتار نکرده و این قرارداد را شکسته است.

    لیو که مذاکره کننده اصلی چین در مذاکرات است، گفت: مذاکرات تمام نشده و کاملا برعکس، فکر می‌کنم موانع کوچکی طی مذاکرات هردو کشور وجود دارد که اجتناب‌ناپذیرهستند با این حال ما همچنان با احتیاط خوشبین هستیم.

    لیو به گروه کوچکی از گزارشگران چینی در کلیپ ویدئویی گفت: چین به شدت با آخرین افزایش تعرفه ایالات‌متحده مخالف است و باید به آن پاسخ دهد.
    به گفته وی، در حال حاضر، هر دو طرف به درک متقابل در بسیاری از چیزها دست یافته‌اند، اما صراحتا می‌گویند در این میان تفاوت‌هایی وجود دارد. ما فکر می‌کنیم این تفاوت‌ها مسائل قابل توجهی از اصل هستند، بنابراین نمی توانیم بر چنین مسائلی پایبند باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر