اخطار چین به امریکا براى مذاکرات تجارى

عصر معدن- اگر ایالات متحده تعرفه ها را اجرایی کند، مذاکرات تجاری چین به خطر خواهد افتاد.;

اخطار چین به امریکا براى مذاکرات تجارى
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبرى «عصر معدن»، چین روز یکشنبه به ایالات متحده هشدار داد: هر توافق نامه ای که در مورد تجارت میان دو کشور انجام شود، در صورتى که واشنگتن تعرفه ها و سایر اقدامات تجاری را اجرایی کند، این آخرین دور مذاکرات در پکن خواهد بود.

    گفته می شود بیانیه کوتاه توسط خبرگزاری رسمی Xinhua منتشر شد، اما  پس از آنکه وزیر بازرگانی ایالات متحده، ویلبر راس با معاون نخست وزیر لیو او دیدار کرد، دیگر هیچ توافقنامه جدیدی منتشر نشده است.

    آژانس خبری دولتی اعلام کرد: "برای اجرای توافق نامه ای که در واشنگتن به اجرا گذاشته شده است، ارتباطات خوبی در زمینه های مختلف مانند کشاورزی و انرژی داشته ایم و پیشرفت های مثبتی بین طرفین دیده شده است.

    این خبرگزارى مى گوید: نگرش چین هماهنگ بوده و مایل است واردات از همه کشورها از جمله ایالات متحده را افزایش دهد.  در واقع گسترش  تقاضای داخلی استراتژی های ملی چین بوده و ریتم ایجاد شده آنها تغییر نخواهد کرد.

    از طرفی دستاوردهای چین و ایالات متحده باید بر اساس فرض بر این باشد که دو طرف باید نیمه راه یکدیگر را ملاقات کنند و وارد جنگ تجاری نشوند.

    اگر ایالات متحده تحریم های تجاری یعنی افزایش تعرفه ها را اجرایی کند، تمام دستاوردهای اقتصادی و تجارتی که مذاکره دو طرف برگزار می شود، نامناسب خواهد کرد.

    بر اساس این گزارش، در پایان گفتگوهای واشنگتن در ماه گذشته، دو کشور بیانیه مشترک را منتشر کردند.

    کاخ سفید نیز هفته گذشته هشدار داد: تعرفه های 50 میلیارد دلاری واردات چین و سرمایه گذاری های چینی در ایالات متحده را محدود می کند.

    ‏ Xinhua  نیز در تفسیر جداگانه ای نوشت: ایالات متحده نباید چینی ها را تحریک کند.چراکه نگرش دولت چین نسبت به عدم تمایل و نگرانی از جنگ تجاری، تغییری نکرده است."

    راس نیز در روز شنبه پس از آنکه دولت ترامپ از تهدیدهای تعرفه ای علیه چین و متحدان کلیدی ایالات متحده، مجددا وارد پکن شد.

    اما از سویى دیگر استیون منوچین، وزیر خزانه داری ایالات متحده، روز شنبه گفت: ایالات متحده خواهان مذاکرات این آخر هفته است که باعث تغییرات ساختاری در اقتصاد چین و افزایش خرید کالاهای آمریکایی در چین می شود.

    این خریدها تا حدی با هدف کاهش 375 میلیارد دلار کالاهای تجاری با چین است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر