منطقه ویژه اقتصادی لامرد آماده اجرای ۲ طرح صنعتی است

عصر معدن- معاون طرح های توسعه معدن و صنایع معدنیسازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: شرایط لازم برای اجرای ۲ طرح صنعتی تولید ورق عریض آلومینیوم و پودر آلومینا در منطقه ویژه اقتصادی شهرستان لامرد فراهم است.;

منطقه ویژه اقتصادی لامرد آماده اجرای ۲ طرح صنعتی است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، اردشیر سعد محمدی در بازدید از صنایع در دست احداث سایت انرژی بر شهرستان لامرد از توابع استان فارس، افزود: 2 طرح یاد شده در زمره طرح های مهم به شمار می آید و با توجه به قابلیت ها و مزیت های فراوان منطقه ویژه اقتصادی لامرد، امکان عملیاتی شدن آن در این منطقه مهیاست.
    وی ادامه داد: عملیات اجرایی این 2 طرح بر اساس برآوردهای انجام شده مستلزم سرمایه گذاری بیش از یک میلیارد و 200 میلیون یورو است که در صورت آسان سازی شرایط و فراهم شدن ساز و کارهای مورد نیاز، این سازمان برای عملیاتی شدن آن آماده همکاری است.
    معاون طرح های توسعه معدن و صنایع معدنی سازمان ایمیدرو با اشاره به روند اجرای ساخت کارخانه آلومینیوم جنوب کشور در منطقه ویژه اقتصادی لامرد اظهار داشت: با به انجام رسیدن 2 طرح نام برده، زمینه برای تکمیل چرخه فعالیت های صنعتی در صنایع پایین دست آلومینیوم و سایر بخش های صنعتی فراهم می شود و از این رهگذر، امکان ایجاد ارزش افزوده و همچنین فراهم کردن زمینه لازم برای ایجاد فرصت های شغلی پایدار میسر می شود.
    سعدمحمدی با ابراز خرسندی از اقدامات انجام شده در منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: این حجم سرمایه گذاری برای افزایش تولید داخلی، توسعه اقتصاد ملی، پیشرفت منطقه و نواحی پیرامونی بسیار اثربخش است و سازمان ایمیدرو برای تحقق برنامه ها و اهداف مورد نظر از این فعالیت ها حمایت همه جانبه می کند.
    وی ادامه داد: شرط اساسی برای دستیابی به این اهداف، مستلزم همگرایی و هم افزایی تمام دستگاه های ذی ربط برای تسریع در تکمیل زیرساخت های مورد نیاز صنایع در حال احداث و استفاده از نیروهای جوان، توانمند و متخصص است.
    محمد آشفته آج بیشه مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد هم در این نشست، با استقبال از تشکیل نشست های مستمر برای شناسایی و رفع موانع فرارو صنایع مستقر در سایت انرژی بر لامرد، این امر را سرآغاز استفاده بهینه از تمام ظرفیت های موجود برای تحقق اهداف توسعه ای در این منطقه دانست.
    محمد مهدی مستقیمی مدیرعامل شرکت آلومینیوم جنوب (سالکو) نیز با ارایه گزارشی از روند اجرای طرح تولید 300 هزار تنی شمش آلومینیوم در فاز اول این کارخانه، خواستار مساعدت مسئولان ذی ربط در این زمینه شد.
    بنا به گفته مسئولان منطقه ویژه اقتصادی شهرستان لامرد، امکان تولید سالانه آلومینیوم با ظرفیت حدود یک میلیون تن، سیمان با ظرفیت 10میلیون تن، منیزیم با ظرفیت 60هزار تن، نیروگاه سیکل ترکیبی، نیروگاه خورشیدی، پتروشیمی با ظرفیت سالانه پنج میلیون تن، پالایشگاه میعانات گازی، زنجیره تولید بوتان، تولید پروپیلین از پروپان، صنایع پشتیبان، صنایع پایین دست فولاد در این منطقه فراهم است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر