تلاش قانونگذاران امریکایی برای کنترل تصمیمات جنجالی ترامپ

عصر معدن- قانونگذاران ایالات‌ متحده لایحه‌ای برای کنترل ترامپ در مورد تعرفه‌ها تنظیم کردند.;

تلاش قانونگذاران امریکایی برای کنترل تصمیمات جنجالی ترامپ
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» یک سناتور ارشد روز سه شنبه گفت: سناتورهای جمهوری خواه و دموکرات ایالات متحده قصد دارند تا مقرراتی را تصویب کنند که باعث می شود رئیس جمهور دونالد تروپ برای تایید مجدد کنگره قبل از اعطای تعرفه ها به دلایل امنیت ملی اقدام کند.

    باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجی، سناتور جمهوری خواه گفت: این قانون در روز سه شنبه یا چهارشنبه اعلام خواهد شد که بر اساس مجوز 232 قانون تجارت 1962، اختیار رئیس جمهور را بر عهده خواهد داشت.

    ترامپ با انتقاد از بسیاری از اعضای حزب جمهوری‌خواه خود و گروه‌های تجاری، ماه گذشته تصمیم گرفت تا یک تحقیق تجاری را در مورد این که آیا واردات خودرو به صنعت خودرو سازی آمریکا صدمه زده‌است، باز کند و در نهایت منجر به تعرفه‌های گمرکی 25 درصد در " زمین‌های امنیت ملی " شود.
    گفتنی است ترامپ به نگرانی‌های امنیتی مشابهی در ماه مارس در تحمیل عوارض فولاد و فولاد آمریکا اشاره کرده بود. ترامپ که با تعهدی برای پی‌گیری معاملات تجاری بهتر به منظور حفظ شغل در آمریکا مبارزه می‌کرد، اقدامات تهاجمی را علیه شرکای تجاری چین تا کانادا، مکزیک و هم پیمانان ایالات‌متحده در اروپا دنبال کرده‌است.

    این موضوع برخی از قانونگذاران جمهوریخواه را که به شدت اصول تجارت آزاد را حمایت می‌کنند نگران کرده‌است، آنها هشدار می‌دهند که ترامپ می‌تواند یک جنگ تجاری ایجاد کند و اقتصاد رابی‌ثبات کرده و در نهایت به کارگران آمریکایی آسیب برساند.
    Corker در مجلس سنای آمریکا به خبرنگاران گفت: " ما قصد داریم که هرچه زودتر لایحه‌ای که قانون تجارت سال 1962 را باز تعریف می‌کند، ارائه کنیم؛ همانگونه که مربوط به 232، مولفه امنیت ملی است . "

    او گفت: " آنچه این کار را انجام می‌دهد تعریف مجدد آن است و می‌گوید: رئیس‌جمهور از همان گام‌هایی که وارد می‌شود خواهد رفت، اما در پایان روز، اگر او تصمیم بگیرد که می‌خواهد تعرفه‌ها را اجرا کند، کنگره باید آنها را تایید کند .

    Corker از گفتن اینکه بسیاری از سناتورها از این قانون حمایت کرده‌اند امتناع کرد، اما گفت که " یک فهرست بزرگ " از هر2 حزب جمهوری‌خواه و دموکرات وجود دارد.
    او گفت: حامیان measure's در نظر دارند این لایحه را به عنوان اصلاحیه‌ای برای قانون اجازه دفاع ملی، یا  NDAA ، لایحه سیاست دفاع که یکی از معدود بخش‌های قانونگذاری است که هر سال تصویب می‌شود، ارائه دهند.

    انتظار می‌رود مجلس سنا نسخه آن را به همین زودی در این هفته در نظر بگیرد.
    این کار شانس خود برای تبدیل شدن به قانون را ، به خصوص با توجه به مقاومت محتمل از ترامپ  افزایش می‌دهد .
    Corker هنگامی که در مورد احتمال پذیرش احتمالی در کاخ سفید از وی  سوال شد، اینگونه پاسخ داد: " حدس من این است که ممکن است چندان مثبت نباشد. "

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر