سازندگان باتری به دنبال جایگزینی برای کبالت هستند

عصر معدن- تولیدکنندگان باتری از سوی صنعت خودرو تحت فشار قرار دارند.;

سازندگان باتری به دنبال جایگزینی برای کبالت هستند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن»، کبالت، یک عنصر مهم در باتری های تلفن همراه و وسایل نقلیه الکتریکی، که قیمت آن از سال 2016 تاکنون تقریبا چهار برابر شده است. اما بهترین مورد از باتری های جدید کبالت سبک مشکلات عرضه را حل نمی کند.
    پیش از آنکه تقاضای EV در پیش بینی قیمت ها گنجانده شود، سازندگان باتری برای یافتن جایگزین کبالت سخت تلاش کرده اند یا حداقل بارگیری مورد نیاز را تا حد ممکن کاهش داده اند.
    باتری های لیتیوم یون با استفاده از کاتد های نیکل کبالت-منگنز (NCM) که از سوی بیشتر سازندگان وسایل نقلیه مورد استفاده قرار می گیرند، حاوی حدود یک سوم کبالت با ترکیب شیمیایی 111-1 نیکل، 1 قسمت کبالت و 1 قسمت منگنز است.
    تولید کنندگان باتری (در پی فشار زیاد از سوی صنعت خودرو) در حال کار سخت برای به دست آوردن ترکیب به 811 یا بهتر است. باتریهای NCM با 523 شیمیایی تولید می شوند و Tesla ادعا می کند که تکنولوژی نیکل کبالت-آلومینیوم (NCA) دارای کبالت معادل 811 است.
    معیار سنجش اطلاعات معدنی، ارائه دهنده قیمت اطلاعات و تحقیق در مورد زنجیره تامین باتری، در اخطار جدیدی که به تازگی ارائه شده است، هشدار می دهد که تاثیر 811 کوتاه مدت می شود.
    تکنولوژی کنونی حاکی از این است که 811 کاتد باید در یک محیط بی اثر تولید شوند تا مانع هر گونه واکنش با اتمسفر شود. بنابراین هر کارخانه کاتدی جدید که این ماده را تولید می کند، نیاز به ساخت یک فضای جدید، اختصاص داده شده به خط تولید مخصوص 811 دارد.
    معیار محاسبه می کند که حتی با بلند پروازانه تر شدن فن آوری باتری 811 - 40٪ سهم بازار تا سال 2026 - تولید کبالت باتری باید بیش از سه برابر از تولید سال گذشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر