صنایع معدنی بخشی از مشتریان ثابت خود را از دست خواهند داد

عصر معدن- به گفته فریال مستوفی، با تحریم جدید دونالد ترامپ دسترسی ایران به ارز صادرات صنایع معدنی با مشکل مواجه خواهد شد. پیش از این تولیدکنندگان صنایع فلزی باوجود مشکلات در مبادلات بانکی می‌توانستند مواد اولیه و ماشین‌آلات خود را از طریق ارز حاصل از صادرات تأمین کنند ولی در شرایط جدید آن‌ها با مشکلات دیگری روبرو می‌شوند.;

صنایع معدنی بخشی از مشتریان ثابت خود را از دست خواهند داد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از اتاق ایران، عصر روز چهارشنبه، هجدهم اردیبهشت‌ماه 1398، هم‌زمان با سالروز خروج یک‌جانبه آمریکا از برجام، دونالد ترامپ تحریم‌های جدیدی علیه صنایع فلزی و معدنی ایران اعمال کرد. او به شرکت‌های خارجی طرف قرارداد با ایران 90 روز مهلت داد تا معاملات و روابط تجاری خود را در بخش فلزات پایان دهند.
    فریال مستوفی، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران می‌گوید: آمریکا هشتم می 2019، صنایع معدنی ایران را تحریم کرده است، در این تحریم‌ها تمام فعالیت‌های صنایع آهن، فولاد، آلومینیوم و مس ایران، از عرضه، صادرات و مبادله، تا خریدوفروش تکنولوژی‌ها و مهندسی‌های لازم در این حوزه محدود می‌شود.
    به گفته مستوفی آمارها نشان می‌دهد که صادرات صنایع معدنی در سال 97 ظرف یازده ماه، حدود 10 میلیارد دلار بوده است. مستوفی با اشاره به این آمار می‌گوید با تحریم جدید دونالد ترامپ دسترسی ایران به ارز صادرات صنایع معدنی با مشکل مواجه خواهد شد.
    او با اشاره به تبعات این تصمیم می‌گوید: این تصمیم تبعاتی برای تولیدکنندگان صنایع فلزی به همراه خواهد داشت. چون پیش از این تولیدکنندگان صنایع فلزی باوجود مشکلات در مبادلات بانکی می‌توانستند مواد اولیه و ماشین‌آلات خود را از طریق ارز حاصل از صادرات تأمین کنند و لذا در شرایط جدید درصورتی‌که این ارز وارد کشور نشود، تولیدکنندگان صنایع فلزی در خصوص تأمین مواد اولیه و ماشین‌آلات با مشکلات جدیدی روبرو می‌شوند.
    او تصریح می‌کند: البته کشورهای همسایه به صنعت فولاد ایران نیاز دارند و بنابراین چرخه صادرات قطع نخواهد شد.
    به گفته مستوفی ازآنجایی‌که فولاد، مس، آلومینیوم ایران در دنیا مشتری‌های خاص خود را دارد لذا با این تصمیم ترامپ فعالان حوزه صنایع معدنی بخشی از مشتریان ثابت خود را از دست خواهند داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر