تعرفه‌ها، تاثیری بر صادرات فولاد چین ندارد

شرکت های امریکایی از چین، آلومینیوم می‌خرند

عصر معدن- صادرات آلومینیوم چین تنها برای دومین بار در ماه ژوئن به بیش از نیم‌میلیون تن رسید در حالیکه صادرات فولاد به اوج خود در ۱۱ ماه رسید. درواقع این اتفاق به عنوان بهای قوی بین‌المللی است که محموله‌ها به مبارزه با تعرفه‌های آمریکا ادامه می‌دهند.;

شرکت های امریکایی از چین، آلومینیوم می‌خرند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، چین بزرگترین تولیدکننده فولاد و آلومینیوم در جهان است که از 23 مارس به ترتیب 25 و 10 درصد تعرفه واردات را در ایالات متحده برای این دو محصول اعمال کرده اند.

    گفته می‌شود توانایی چین برای حفظ صادرات هر 2فلز، حتی در میان این تعرفه‌ها، احتمالا  در واشنگتن که وظایف خود را برای محافظت از صنایع ایالات متحده تحمیل می کند موجب اختلال خواهد شد و از چین برای جلوگیری از ظرفیت بیش از حد استفاده می کند.
    داده‌های گمرکی جداگانه در روز جمعه نشان داد که مازاد تجاری چین با ایالات‌متحده به رکورد در ماه ژوئن رسید و صادرات را تسریع کرد و یک ردیف تجاری تلخ بین دو اقتصاد برتر جهان را دامن زد .
    صادرات غیرمستقیم آلومینیوم و آلومینیوم چین در ماه گذشته به میزان 510 هزار تن  به ارزش 9.41 میلیارد یوان (1.41 میلیارد دلار) معادل 471 میلیارد دلار بوده است و از  10.9 درصد از سال گذشته به 460 هزار تن و در ماه مه به 480 هزار تن  رسیده است و قبلا دومین رقم بالغ بر تنها 542،700 تن صادرات در دسامبر 2014 بوده است.

    پل آدکینز، مدیر اجرایی مشاوره AZ چین، گفت: صادرات ماه ژوئیه با توجه به پول ضعیف و بازار داخلی آرام باقی خواهد ماند.
    Lachlan Shaw تحلیلگر UBS می گوید: شواهد حاکی از آن است که شرکت های ایالات متحده حتی با تعرفه های امریکا هنوز از آلومینیوم از چین خریداری می کنند.

    او اشاره کرد که قیمت آلومینیوم در ایالات‌متحده و اروپا قوی بوده، در حالی که آن‌ها در چین تضعیف شده‌اند.
    شاک افزود: تحریم های ایالات متحده بر تولید کننده آلومینیوم روسیه، روسال، "در دسترس بودن فلز در اروپا" را تحت تأثیر قرار داده است. بنابراین قطعا تقاضای کمی از چین به دست می آید.

    در همین حال، صادرات محصولات فولادی چین در ماه ژوئن به ترتیب 1.9 درصد در سال به 6.94 میلیون تن رسید که بالاترین آنها از ژوئیه 2017 است. همچنین در ماه مه در مقایسه با تولید بالاتر در سه ماهه دوم و افزایش قیمت جهانی، از ماه اوت نیز 6.88 میلیون تن افزایش یافت.
    ریچارد لو، تحلیلگر CRU در پکن، خاطر نشان کرد: حجم صادرات مستقیم صادرات فولاد چین به ایالات متحده "بسیار کوچک است"، بنابراین تعرفه های ماه مارس تنها "تاثیر محدود" داشت.

     

    با این حال، در 10 ژوئیه، طیف وسیعی از محصولات فولادی و آلومینیومی در لیست دیگری از تعرفه ها قرار گرفتند که ایالات متحده تهدید کرده است که از 200 میلیارد دلار کالا از چین، که مجبور به پاسخگویی، شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر