استخراج پنج هزار تن خاک نسوز

عصر معدن- پنج هزار تن خاک نسوز ازبزرگترین معدن غرب آسیا درچهارمحال وبختیاری استخراج شد.;

استخراج پنج هزار تن خاک نسوز
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از واحد مرکزی خبر، رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان گفت:این میزان  مواد معدنی پس از ایمن سازی بزرگترین معدن خاک نسوزغرب آسیا وخاورمیانه استخراج شده است.  استخراج پنج هزار تن خاک نسوز ازبزرگترین معدن غرب آسیا درچهارمحال وبختیاری

    سیدنعیم امامی با اشاره به استخراج بوکسیت وآرژیلیت از این  معدن  دردوشیفت کاری افزود:مطابق استانداردهای جهانی معادن زیر زمینی پس ازچندسال تولیدواستخراج،برای جلوگیری ازریزش وفرو نشست ها  ایمن سازی می شوند.

    وی گفت:آماده سازی وایمن سازی معدن شهید نیلچیان در چند مرحله ازجمله پیشروی، باطله برداری، پاکسازی تونل های قدیمی، حفظ ایمنی درتونل های قدیمی وکارگاه های استخراجی هم 18 ماه به  طول انجامید.

    وی گفت:معدن شهیدنیلچیان باحفاری31 حلقه چاه به طول پنج هزار متر در محدوده ای به وسعت 200 هکتار واقع شده که از نظر نوع، کیفیت و مرغوبیت تولید به عنوان بهترین معدن خاک نسوز ایران مطرح است.
    وی افزود: مواد استخراج شده از معدن شهید نیلچیان شامل دو نوع خاک نسوز به نام های آرژیلیت و بوکسیت با عیار 67 تا 76 درصد است که در ایران و خاورمیانه از نظر عیار و حجم ذخیره بی نظیر است.

    امامی بااشاره به اینکه از خاک نسوز استخراج شده انواع فرآورده های نسوز از جمله آلومینیوم و مواد نسوز فرآوری می شود،گفت:سالانه 15هزار تن خاک نسوز از معدن شهید نیلچیان در منطقه باجگیران و دوپلان چهارمحال و بختیاری استخراج می شود.

    معدن شهید نیلچیان در 90 کیلومتری جنوب غربی شهرکرد در ارتفاعات پشتکوه بختیاری قرار گرفته است و عملیات بهره برداری آن از سال 48 در منطقه باجگیران و دو پلان چهارمحال و بختیاری آغاز شده است.
    شهید نیلیچیان در زمان جنگ تحمیلی در مقاطعی مدیریت این معدن را عهده دار بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر