مجری طرح صنایع انرژی بر جنوب:

امکانات سرمایه گذاری در لامرد فراهم است

عصر معدن- مجری طرح صنایع انرژی بر جنوب کشور و مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد اعلام کرد که زیرساخت ها و امکانات لازم برای سرمایه گذاری در این منطقه از جنوب استان فارس فراهم است.;

امکانات سرمایه گذاری در لامرد فراهم است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، فریدون فدایی دولت، افزود: ظرفیت هایی که قابلیت ورود سرمایه‌ گذار در آن‌ها وجود دارد به صورت صنایع معدنی، پایین دستی نفت، گاز و پتروشیمی و نیز صنایع مرتبط با صنعت آلومینیوم تعریف شده است.
    وی با تشریح مزیت‌ها و زمینه‌های سرمایه‌ گذاری در این نقطه از کشور گفت:مجاورت با فرودگاه بین المللی لامرد و نزدیکی با فرودگاه خلیج فارس عسلویه، همجواری با منطقه ویژه اقتصادی – انرژی پارس جنوبی و شمالی از جمله مزیت هاست.
    فدایی دولت بیان کرد: مجاورت با پالایشگاه گاز پارسیان در شهرستان مُهر که دارای بهترین کیفیت از لحاظ میعانات گازی در کشور است، واقع شدن در مسیر کریدورهای مهم ترانزیتی کشور، عبور خطوط انتقال گاز سراسری از مجاورت منطقه، دسترسی به بندر تخصصی پارسیان با عمق 17 متر و ظرفیت 40 میلیون تن، معافیت از پرداخت مالیات و عوارض گمرکی و نیز معافیت مالیات بر ارزش افزوده برای معاملات و فعالیت‌های پیمانی در منطقه از دیگر مزیت‌هاست.
    مجری طرح صنایع انرژی بر جنوب کشور و مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد ادامه داد:از نکات مهم، بحث انتقال آب از خلیج فارس به دشت لامرد است که در پی استقرار این منطقه محقق شده و با پایان عملیات آن علاوه بر تامین مصارف صنعتی، امکان استفاده ساکنان نواحی پیرامونی منطقه ویژه اقتصادی لامرد از آب شرب نیز فراهم می‌شود.
    فدایی دولت گفت: همچنین متقاضیان سرمایه ‌گذاری در این منطقه از تامین برق پایدار در دوران ساخت و بهره برداری اطمینان کامل داشته باشند.
    وی بیان کرد: با راه اندازی مجتمع آلومینیوم جنوب در این منطقه در نیمه سال جاری و تولید شمش آلومینیوم، به دنبال توسعه صنایع پایین دستی آن هستیم و از هم اکنون قراردادی با یک شرکت تخصصی در مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت برای یافتن معادن مختلف از جمله بوکسیت که عمده‌ ترین منبع برای فلز آلومینیوم است منعقد شده است تا در صورت یافت از واردات آن بی‌ نیاز شویم.
    فدایی دولت افزود: با برنامه ریزی‌های انجام شده در آینده نزدیک، اقدام به برگزاری چند همایش داخلی و خارجی برای معرفی بیشتر این منطقه به سرمایه ‌گذاران داخلی و خارجی خواهیم کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر