پیش‌بینی قیمت ورق و آهن

افزایش ۱۰درصدی قیمت ورق و محصولات فلزی در بورس

عصر معدن- رئیس اتحادیه آهنگران و صنعتگران خودرو گفت: تعیین دلار تک‌نرخی با قیمت ۴۲۰۰ تومان به‌واسطه افزایش ۱۰ درصدی محصولات ورق در بازار بورس تأثیری بر قیمت محصولات ورق نداشته و کاهش قابل‌توجه قیمت‌ها در روزهای آینده پیش‌بینی نمی‌شود.;

افزایش ۱۰درصدی قیمت ورق و محصولات فلزی در بورس
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا محمد پور رجبیان ، اظهار کرد: قبل از آنکه دولت نرخ 4200 تومان را برای دلار تک‌نرخی اعلام کند، بازار بورس در هفته گذشته قیمت ورق و محصولات فلزی که در بورس عرضه می‌شوند را 10 درصد افزایش داد که این افزایش قیمت در محصولی همچون آهن بسیار قابل‌توجه است.
    وی افزود: با وجود آنکه نرخ دلار از سوی دولت 4200 تومان اعلام شده تا جلسه آینده بورس برای تعیین قیمت جدید، نرخ‌های گذشته پابرجا خواهد بود و با این شرایط می‌توان مدعی شد که تک‌نرخی شدن ارز نرخ ورق و آهن را کاهش نداده است.
    رئیس اتحادیه آهنگران و صنعتگران خودرو بیان کرد: در حال حاضر عموم مردم دسترسی به دلار 4200 تومان ندارند و این موضوع نیز عاملی شده تا در مقطع فعلی تک‌نرخی شدن ارز تأثیری بر بازار ورق و آهن نداشته باشد.
    او در پاسخ به این سؤال که چه زمانی بورس کاهش قیمت‌ها را لحاظ خواهد کرد، گفت: احتمال داده می‌شود در هفته آینده بورس در این زمینه جلسه‌ای ترتیب دهد اما با توجه به آنکه رشد 10 درصدی در این بازار بسیار قابل‌توجهی است بعید است تا بورس قیمت خاصی را لحاظ کند و کاهش قیمت در محدوده 50 تومان پیش‌بینی می‌شود.
    رجبیان معتقد است در پی نوسانات اخیر ارزی بازار ورق و آهن دچار شوک شده و خرید و فروشی در این بازار صورت نمی‌گیرد.
    با این تفاسیر به نظر می‌رسد تا زمانی که اقتصاد کشور با دلار 4200 تومانی یا به عبارت بهتر دلار تک‌نرخی خو نگیرد، محصولات از افزایش قیمت گذشته خود کوتاه نخواهند آمد و از سوی دیگر نیاز است بازار ارز نرخ 4200 تومان را برای دلار بپذیرد تا فعلان اقتصادی بتوانند برای کسب‌وکارهای خود به دلار 4200 تومانی دسترسی داشته باشند

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر