نخستین عرضه ورق گالوانیزه تولیدی فولاد تاراز در بورس کالا

عصر معدن- امروز برای نخستین بار ورق گالوانیزه تولیدی شرکت فولاد تاراز در بورس کالا عرضه شد که سعید رشیدی، مدیرعامل شرکت فولاد تاراز چهارمحال در این باره گفت: عرضه در بورس کالا روش مناسبی برای فروش محصولات یک شرکت است و ما نیز از عرضه در بورس کالا استقبال می‌کنیم؛ در این زمینه سازوکار عرضه و تقاضا باید محترم شمرده شود تا بهترین رویداد در راستای کشف قیمت و تنظیم بازار رقم بخورد.;

نخستین عرضه ورق گالوانیزه تولیدی فولاد تاراز در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از چیلان، رشیدی در مورد عرضه محصولات این شرکت در بورس کالا گفت: امروز دوشنبه 24 آذر، فولاد تاراز در نخستین عرضه خود در بورس کالا، 1000 تن  ورق گالوانیزه با ضخامت 0.6 در عرض 1000 و 1250 میلیمتر با پوشش گالوانیزه 100 گرم بر متر مربع عرضه می‌کند. تاریخ تحویل به مشترل نیز در دی‌ماه در زودترین موعدی است که ما می‌توانیم این محصول را تحویل دهیم.

    سازوکار عرضه و تقاضا محترم شمرده شود

    مدیرعامل شرکت فولاد تاراز چهارمحال تأکید کرد: عرضه در بورس کالا روش مناسبی برای فروش محصولات یک شرکت است و ما نیز از عرضه در بورس کالا استقبال می‌کنیم. بورس زمانی درست کار می‌کند که سازوکار عرضه و تقاضا در آن رعایت شود.

    وی افزود: عمده مصرف‌کنندگان ورق تولیدشده در شرکت فولاد تاراز، تولیدکنندگان کوچک هستند. این شرکت‌ها باید بتوانند محصولات ما را به صورت مستقیم در بورس کالا خریداری کنند تا با رعایت سازوکار عرضه و تقاضا، تولیدکنندگان متضرر نشوند. سامانه بهین‌یاب باید اصلاح شود تا تمام مشتریان ما بتوانند خرید خود را از بورس کالا انجام دهند. نباید شرایط به‌گونه‌ای باشد که مصرف‌کنندگان محصولات فولاد تاراز، مواد اولیه خود را به‌صورت غیرمستقیم و از طریق واسطه‌ها خریداری کنند؛ چرا که این موضوع هم به ضرر مصرف‌کننده است و موجب ایجاد رانت می‌شود و هم تولیدکننده اصلی که محصول خود را در بورس کالا عرضه کرده به دلیل محدود کردن تقاضا، متضرر خواهد شد.

    رشیدی گفت: امیدوارم شرایط به‌گونه‌ای باشد که ما بتوانیم با قدرت در ادامه نیز محصولات خود را از طریق بورس کالا به فروش برسانیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر