کاهش نرخ دلار با سهام شرکت‌های فلزی چه می‌کند؟

عصر معدن- خبرهای متفاوتی از بازار ارز به گوش می رسد که بخش عمده ای از آنها حاکی از کاهش نرخ دلار طی هفته های آینده است. اما بی تردید واکنش های بازار ارز می تواند بر بورس نیز تاثیر گذار باشد.;

کاهش نرخ دلار با سهام شرکت‌های فلزی چه می‌کند؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳:۰۰

    محمد حسین بابالو کارشناس بورس در گفت و گو با «عصرمعدن» درباره تاثیر کاهش نرخ دلار بر سهام شرکت های فلزی، اظهار کرد: در مورد سهام شرکت های فلزی چندگانگی وجود دارد، یعنی برخی شرکت‌ها توانسته اند رشد خوب و به اصطلاح رویایی را تجربه کنند و برخی دیگر نیز رشد کمتری را شاهد بوده اند. البته این موضوع به معنای توقف رشد آنها نیست.
    وی ادامه داد: در این میان برخی شرکت ها صادراتی هستند اما ترجیح می دهند به جای صادرات، محصولات خود را راهی بازار داخلی کنند. به عنوان مثال سنگ آهنی ها ترجیح می دهند محصول خود را به شرکت های بزرگ فولادی بفروشند که با توجه به افزایش قیمت فولاد، قیمت سنگ آهن آنها نیز افزایشی خواهد بود.
    بابالو تصریح کرد: به طور کلی شاهد رونق شرکت های فلزی در بورس هستیم و تا به امروز شرایط در وضعیت متعادل قرار داشته است اما باید به این نکته توجه داشت که برخی سهام ها با نابهنجاری هایی مواجه هستند. یعنی باید دید سهام ها با توجه به نوسانات نرخ ارز خود را با چه قیمت دلار سازگار کرده اند. باید این تفاوت را جدی گرفت.
    این کارشناس بورس اظهار کرد: اگر این شرکت ها خود را با دلار 8 هزار تومان سازگار کرده باشند، با کاهش قیمت ارز چندان تغییر در آنها رخ نمی دهد، اما اگر این رقم بیشتر باشد، بدون شک کاهش نرخ دلار ممکن است یک تکانه روانی را در پی داشته باشد.
    وی ادامه داد: البته باید توجه داشت که کاهش نرخ دلار به معنای ایجاد ثبات در بازار و برخی گشایش های بین المللی است. این درحالی است که گشایش های بین المللی برای بورس جذاب است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر