دست دلالان بازار فولاد باید کوتاه شود

عصر معدن- مدیر کل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت: آزاد سازی سقف رقابت در‌ معاملات بورس‌کالا‌ برای‌ فولادی‌ها قطعا در کوتاه مدت تاثیر مثبتی بر بازار خواهد داشت .;

دست دلالان بازار فولاد باید کوتاه شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از خبرگزاری دانشجو، سیف الله امیری مدیر کل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت: با اینکه آزاد سازی سقف رقابت رد بورس دست فولادی‌ها را باز گذاشته، ولی در عین حال قیمت پایه‌ای هم تعیین شده است، ولی بلا شک در چند عرضه بعدی در بورس قیمت براحتی شکسته می‌شود.
    وی با بیان اینکه هدف ما تامین نیاز داخل است، تاکید کرد: با توجه به شرایط ایجاد شده تنها شرکت‌های فولادی اجازه صادرات دارند که محصول خود را در بورس عرضه کنند.
    امیری اطمینان داد که طی ماه‌های آتی فولاد به حد کافی در کشور عرضه می‌شود و مشکل مصرف کنندگان فولاد نیز حل خواهد شد.
    وی با تاکید بر لزوم قطع دست دلالان بازار فولاد یادآور شد: اگر بتوانیم دست دلال‌ها را از این بازارقطع کنیم و کالا را بدون واسطه به دست تولید کننده برسانیم بدون شک تاثیر بسیارمثبتی در کاهش قیمت‌ها می‌گذارد.
    امیری اضافه کرد: دلالان و احتکار کنندگان باعث مشکلات موجود بازارند چرا تولید فولاد حتی بیشتر از سال‌های قبل هم بوده است البته سازمان‌های حمایتی و نظارتی در این موضوع بسیار فعالند و احتکارکنندگان نیز با شناسایی از سوی این سازمان‌ها مجبور به عرضه فولاد در بازار می‌شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر