مدیر بازار مشتقه و صندوق‌های کالایی بورس کالای ایران:

بزرگترین تامین مالی تاریخ بورس کالا فردا انجام می شود

عصر معدن- مدیر بازار مشتقه و صندوق‌های کالایی بورس کالای ایران گفت: بزرگترین تامین مالی تولید در تاریخ معاملات بورس کالا، فردا سه شنبه با انتشار اوراق سلف استاندارد کنسانتره سنگ آهن به ارزش ۳۰ هزار میلیارد ریال به منظور ایجاد سرمایه در گردش شرکت سنگ آهن مرکزی انجام می شود.;

بزرگترین تامین مالی تاریخ بورس کالا فردا انجام می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از کالاخبر ، رحمان آراسته گفت: عرضه اولیه اوراق سلف موازی استاندارد کنسانتره سنگ آهن شرکت سنگ آهن مرکزی به ارزش 30 هزار میلیارد ریال فردا از ساعت 10:30 تا 11 به عنوان دوره پیش گشایش و از ساعت 11 تا12:30 به عنوان دوره عادی معاملات انجام می‌شود.

    آراسته افزود: عرضه اولیه مذکور در نمادهای عسنگ1، عسنگ2، عسنگ3، عسنگ4، عسنگ5 و عسنگ6 به تعداد 8 میلیون و 478 هزار قرارداد و با قیمت 353 هزار و 850 تومان در هر قرارداد صد کیلوگرمی صورت می گیرد.

    به گفته مدیر بازار مشتقه و صندوق‌های کالایی بورس کالای ایران، معاملات ثانویه این اوراق از 20 دی 1402 تا 19 دی 1404 ادامه خواهد داشت.

    او اظهار داشت: تامین مالی 30 هزار میلیارد ریالی شرکت سنگ آهن مرکزی به منظور تامین سرمایه در گردش این شرکت انجام می شود و نکته حائز اهمیت آن است که تا پایان سال نیز تامین مالی بیش از 30 هزار میلیارد ریال دیگر در حوزه محصولات پتروشیمی، کشاورزی و خودروسازی در بورس کالا اتفاق خواهد افتاد.

    به گفته آراسته، مدل های جدید تامین مالی از جمله اوراق خرید دین کالایی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

    به گزارش کالاخبر، در اطلاعیه عرضه اولیه اوراق سلف موازی استاندارد کنسانتره سنگ آهن شرکت سنگ آهن مرکزی آمده است: در صورتی که در پایان مدت عرضه اولیه، بخشی از اوراق پذیره نویسی نشود، متعهد پذیره نویسی مکلف به خرید اوراق باقیمانده به قیمت تعیین شده در بازار است.

    در صورتی که در پایان مدت عرضه اولیه، هیچ بخشی از پذیره نویسی اوراق صورت نگیرد، متعهد پذیره نویسی مکلف به خرید اوراق به قیمت پایه خواهد بود.

    برای کسب اطلاعات بیش‌تر و دریافت امیدنامه این اوراق، به بخش اوراق سلف موازی استاندارد در قسمت بازارها در سایت بورس کالا ایران مراجعه کرده یا از لینک زیر اقدام کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر