بورس کالا معاملات منصفانه را در اقتصاد رواج داد

عصر معدن- معاون سابق وزیر صمت گفت: بورس کالای ایران یکی از بخش‌های اثرگذار در رونق صنایع معدنی و به ویژه صنعت فولاد ایران بوده است به طوری که توانسته در طول ۱۱ سال فعالیتش، جایگاه مهمی در اقتصاد کشور پیدا کند.;

بورس کالا معاملات منصفانه را در اقتصاد رواج داد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از تسنیم، مهدی کرباسیان،گفت: باید دقت داشت که از ابتدا هدف از ایجاد مجموعه ای به نام «بورس کالا» کشف قیمت کالاها براساس رویکرد عرضه و تقاضا است.

    رییس سابق هیات عامل سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) افزود: این یکی از کارکردهای بسیار مهم بورس کالا در اقتصاد است تا به ایجاد تعادل منطقی در مکانیسم عرضه و تقاضا کمک کند و به دنبال آن عرضه کننده و خریدار بتوانند بدون مشکل در گروه های مختلفی مانند محصولات پتروشیمی، کشاورزی و صنعتی فعالیت کنند.

    وی اضافه کرد: نکته مهم دیگر در اقتصاد کالامحور ما این است که بر اساس همین کشف قیمت و به واسطه انجام معاملات نقدی در بازارهایی همچون بورس، امکان ایجاد ابزارهای مالی نوین و ارائه خدمات بیشتر به صنایع نیز فراهم می شود.

    کرباسیان با اشاره به اینکه توسعه بورس کالای ایران سلامت اقتصاد را در پی دارد، افزود: به هر میزان که شفافیت و سلامت اقتصادی افزایش یابد، به همان میزان، آرامش و ثبات اقتصادی ایجاد شده و زمینه جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی بیشتر فراهم می آید.

    وی تأکید کرد: مزیت‌های متعدد بورس کالا به عنوان بستری شفاف برای مبادلات کالایی، باعث شده تا عرضه انواع محصولات از جمله محصولات تولیدی صنایع مختلف اعم از صنایع فولادی و پتروشیمی در این بازار به نفع تولیدکننده و مصرف‌کننده واقعی باشد.

    رییس سابق هیات عامل ایمیدرو ضمن اشاره به حذف واسطه‌گری‌های مخرب در بازارها به کمک بورس کالا افزود: طی سال‌های اخیر شاهد طراحی ابزارهای مالی نوین در بورس کالا هستیم که این ابزارها می‌تواند در زمینه تأمین مالی به فعالان صنایع مختلف از جمله محصولات فلزی و فولادی کمک کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر