رکورد قیمت کاتد مس در بورس کالا شکسته شد

عصر معدن- امروز در بورس کالا شاهد عرضه ۵۰۰۰ تن کاتد مس در قیمت پایه ۵٦ هزار و ۴۵۰ تومان هستیم که با تقاضای بیش از ۸ هزار تنی همراه بوده است و این اتفاق منجر به رقابت خرید و رشد بیش از ۱۸ درصدی قیمت نهایی شده است.;

رکورد قیمت کاتد مس در بورس کالا شکسته شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از مس پرس؛ حجم بالای تقاضا برای کاتد مس باعث افزایش میانگین قیمت معامله به بیش از ٦ هزار و700 تومان در هر تن شده است که یک رکورد به‌حساب می‌آید. با این حساب حجم معاملات کاتد مس «فملی» تا نیمه نخست اسفند به 10 هزار تن می‌رسد.
    بر اساس این گزارش، افزایش قیمت جهانی مس و بیش از آن فاصله معنادار نرخ ارز نیمایی با نرخ ارز بازار آزاد یکی از مهم ترین عوامل تشکیل تقاضای سنگین برای کاتد مس «فملی» در بورس کالاست.

    با توجه به قیمت‌ فعلی مس در بورس لندن، نرخ پایه اعلامی برای کاتد مس در روز کاری با دلار 8700 تومانی اعلام شده و با این حساب اختلاف بین عرضه با دلار 8700 تومانی و نرخ فعلی دلار در بازار آزاد به بیش از 50 درصد می‌رسد که همین موضوع رقابت را برای خرید محصولی با این قیمت پایه بیشتر کرده است. این رقابت درنهایت منجر به ثبت قیمت میانگین موزون ٦٦ هزار و 700 تومان برای هر تن کاتد مس شده‌ که حاکی از ثبت دلار بالای 10 هزار تومان برای کاتد ملی مس است.
    با این حساب مجموع ارزش معاملات کاتد مس در بورس کالا به بیش از 644 میلیارد تومان می‌رسد و این در حالی است که یک جلسه معاملاتی دیگر تا پایان سال برای عرضه این محصول وجود دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر