تحلیل گر بازار سرمایه به «عصر معدن» گفت:

با راهکار عملی، دلار به ۵۲۰۰ تومان می رسد

عصر معدن- تحلیل گر بازار سرمایه معتقد است، در صورت ارائه راهکار عملی از سوی سیاستمداران بازار آرامش پیدا کرده و دلار به محدود ۵ هزار تا ۵۲۰۰ تومان می رسد.;

با راهکار عملی، دلار به ۵۲۰۰ تومان می رسد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴:۰۰

    ولید هلالات درگفت وگو با «عصر معدن» درباره تاثیر تنش های بازار ارز بر معاملات  بازار، اظهار کرد: به طور کلی صنایع بالادستی که عمدتا شامل فلزات، معادن، پتروشیمی و پالایشگاه می شوند، چه در فروش داخلی و چه صادرات کار را با دلار بازار آزاد انجام می دهند.
    وی ادامه داد: بنابراین افزایشی که برروی نرخ دلار در بازار رخ می دهد بدون شک بر موارد یاد شده اثر گذار بوده و اثر روانی مثبت به همراه خواهد داشت.
    به گفته هلالات، موضوعی که در این میان اهمیت بیشتری دارد آن است که دلار در چه نقطه ای متعادل می شود، زیرا قرار نیست همیشه سیر صعودی داشته باشد.
    این تحلیل گر بازار سرمایه افزود: نرخی که شرکت های بزرگ چه برای بورس کالا و چه تسعیر ارز به عنوان مبنای دلار قرار می دهند، نرخ دلار سایت سنا است. نرخ درج شده در سنا برای دلار کمتر از 5  هزار تومان بود هرچند امروز برای اولین بار این نرخ بالاتر از 5 هزار تومان یعنی به میزان 5100 تومان ( 5132 تومان) نیز ثبت شده است. حال اگر قیمت دلار را سایت سنا نیز افزایش داده و بالاترین از این رقم ثبت شود، تمام شرکت های صنایع بالادستی در میان مدت می توانند رشد سود با اهمیتی را تجربه کنند. اما این موضوع به شرط آن است که مبنای نرخ گذاری در بازار داخلی براساس نرخ جهانی و دلاری باشد که در بازارمعامله می شود. اگر قرار باشد فرمولی پیشنهاد شود که نرخ بورس کالا دلار مرکز مبادلات بوده و یا نرخ های جهانی را به نحوی دیگر تفسیر کنند بدون شک تاثیر منفی به همراه دارد.
    هلالات در پاسخ به اینکه چه پیش بینی از بازار دلار دارد، گفت: بدون شک شرایط فعلی هیجانی است اما اینکه در ادامه چه اتفاقی رخ دهد، به طور کامل در اختیار سیاستمداران خواهد بود. اگر راهکار عملی ارائه دهند بازار به آرامش خواهد رسید و فکر می کنم دلار به محدود 5 هزار تا 5200 برسد. اما اگر راهکاری عملی ارائه نشود نمی توان سقفی برای دلار شاهد بود. به هر حال در یک شرایط هیجانی دلار روزی 10 درصد افزایش می یابد حال اگر راهکاری ارائه نشود معلوم نیست این وضعیت تا کجا ادامه خواهد یافت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر