در ۸ ماهه نخست امسال؛

۵۸ میلیون دلار کالای تزانزیتی وارد منطقه ویژه لامرد شد

عصر معدن- رئیس گمرک منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: در ۸ ماهه نخست امسال، ۶۷ هزار تن کالای ترانزیتی به ارزش حدود ۵۸ میلیون دلار به گمرک این منطقه وارد شد.;

۵۸ میلیون دلار کالای تزانزیتی وارد منطقه ویژه لامرد شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، عباس نجفی‌زاده  گفت: طی 8 ماه نخست امسال، 58 میلیون دلار کالا در قالب 103 پروانه ترانزیت و با وزنی حدود 67 هزار  تن وارد گمرک منطقه ویژه اقتصادی لامرد شده است.
    رئیس گمرک منطقه ویژه اقتصادی لامرد افزود: عمده کالاهای وارد شده به منطقه ویژه لامرد در 8 ماهه نخست امسال شامل تجهیزات خط تولید و مواد اولیه از جمله پودر آلومینا برای بهره برداری مجتمع آلومینیوم جنوب بوده است که با بهره برداری از کارخانه آلومینیوم جنوب، پیش بینی می شود صادرات محصولات این واحد بزرگ صنعتی از مبدا منطقه ویژه اقتصادی لامرد آغاز و صادرات افزایش یابد.
    وی  ادامه  داد: از بدو  استقرار گمرک در منطقه ویژه اقتصادی لامرد تاکنون میلیون ها تن کالا از طریق گمرکات شهید رجایی، منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، بازرگان، فرودگاه امام(ره)، منطقه ویژه اقتصادی شیراز و سایر مبادی رسمی ورودی به این منطقه  وارد شده است.
    این مقام مسئول با اشاره به فعال بودن رویه های مختلف گمرکی در منطقه ویژه لامرد گفت:  حدود 200 تن کالا به ارزش تقریبی 9 میلیون یورو جهت شرکت پالایش پارسیان سپهر (طرح استحصال اتان) ترخیص قطعی شده است و همچنین ترانزیت خارجی به تعداد 5 پروانه از مبدا گمرک لامرد به مقصد گمرک منطقه ویژه پارسیان انجام شده است.
    نجفی زاده با قدردانی از حمایت مدیرعامل منطقه ویژه لامرد و مسئولان ارشد گمرک در فعال شدن رویه های مختلف گمرکی، اضافه کرد: اواخر سال گذشته رویه حقوقی و قضائی در گمرک منطقه ویژه اقتصادی لامرد عملیاتی شد و 81 پرونده قضایی (شامل لوازم خانگی، مواد غذایی، موتور سیکلت و...) در 8 ماهه نخست امسال به ارزش تقریبی 18 میلیارد ریال بررسی و جهت انجام سایر مراحل قانونی در مراجع قضایی ، ارزش گذاری شد.
    شایان ذکر است در سال جاری  رویه های واردات قطعی، ورود موقت، خروج موقت، مرجوعی و ترانزیت مبدا برای واحدهای تولیدی مستقر در منطقه راه اندازی شد که این امر نقش برجسته‌ای در  افزایش فعالیت‌های اقتصادی و رونق تولید در این منطقه دارد.
    استقرار گمرک در منطقه ویژه اقتصادی لامرد به عنوان مزیتی ارزشمند برای سرعت بخشی به فعالیت صنایع مستقر در این کانون صنعتی محسوب می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر