صادرات فولاد در بهار ۹۹ به بیش از یک میلیون تن رسید

عصر معدن- فولاد سازان کشور در سه ماهه نخست امسال یک میلیون و ۴۱ هزار تن شمش (بیلت و بلوم و اسلب) به بازارهای هدف صادرات داشتند.;

صادرات فولاد در بهار ۹۹ به بیش از یک میلیون تن رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، برپایه جداول آماری انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، مجموع صادرات شمش فولادی در سه ماهه ابتدایی سال 98 رقم یک میلیون و 425 هزار تن بود.

    میزان تولید فولاد در سه ماه نخست امسال به هفت میلیون و 135 هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد سه درصدی دارد.

    برپایه آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد، با وجود اینکه میزان تولید شمش فولادی (بیلت و بلوم)  در سه ماهه نخست امسال، نزولی بود، اما مجموع تولید فولاد میانی کشور رشد سه درصدی نسبت به سه ماهه نخست پارسال دارد.

    سهم 80 درصدی بیلت و بلوم در صادرات

    براساس آمار صادرات سه ماهه نخست امسال میزان صدور بیلت و بلوم با 837 هزار تن، سهم 80 درصدی از کل صادرات شمش فولادی را به خود اختصاص دادند و سپس اسلب با 204 هزار تن سهم بقیه را از آن خود ساخت.  

    میزان تولید شمش فولاد کشور در دوره سه ماهه نخست سال جاری به رقم هفت میلیون و 135 هزار تن رسید که از این رقم سهم بیلت و بلوم، چهار میلیون و 120 هزار تن و سهم اسلب، سه میلیون و 15 هزار تن بود و تولید بیلت و بلوم در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، کاهش سه درصدی و تولید اسلب، رشد 12 درصدی را ثبت کرد.

    صدور 388 هزار تن تولیدات فولادی

    جداول آماری مورد بررسی حاکی از آن است که مجموع صادرات تولیدات فولادی به رقم 388 هزار تن رسید و در مقایسه با 758 هزار تن عملکرد دوره مشابه در سال 1398 کاهش 49 درصدی دارد.

    سه ماهه نخست امسال در مجموع تولیدات فولادی نسبت به دوره مشابه سال گذشته، رشد یک درصدی یافت و مجموع تولیدات فولادی در فصل بهار امسال، پنج میلیون و 335 هزار تن بود که 64 هزار تن بیش از دوره مشابه سال قبل است.

    صادرات 20 هزار تن آهن اسفنجی

    انجمن تولید کنندگان فولاد ایران میزان صادرات آهن اسفنجی در دوره سه ماهه ابتدایی امسال را 20 هزار تن ثبت کرده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال که 224 هزار تن بود، کاهش 91 درصدی دارد.

    تولید آهن اسفنجی در دوره سه ماهه نخست سال 99 با رشد 12 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به هشت میلیون و 133 هزار تن رسید و رشد تولید آهن اسفنجی در سه ماه نخست امسال بیش از رشد تولید شمش فولادی بود.

    ایران در سال‌های اخیر در زمینه تولید آهن اسفنجی فعالیت گسترده ای داشته و توانسته در جایگاه دوم جهانی پس از کشور هندوستان قرار گیرد.

     ایران اکنون دهمین فولاد ساز جهان محسوب می شود و پارسال حدود 28 میلیون تن تولید داشت و بالغ بر 8.5 میلیون صادرات را ثبت کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر