در پنج ماه نخست ۹۹؛

تولید شمش فولادی از مرز ۹.۶ میلیون تن گذشت

عصر معدن- میزان تولید شمش فولادی در پنج ماه نخست امسال از سطح ۹ میلیون و ۶۰۷ هزار تن گذشت و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۹ درصدی را ثبت کرد.;

تولید شمش فولادی از مرز ۹.۶ میلیون تن گذشت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، برپایه جداول آماری انجمن تولید کنندگان فولاد ایران، میزان تولید شمش فولادی در پنج ماهه 1398 بالغ بر هشت میلیون و 90 هزار تن بود.

    برپایه داده های عملکرد پنج ماهه امسال میزان تولید شمش فولادی (بیلت و بلوم) به رقم پنج میلیون و 315 هزار تن رسید که در مقایسه با چهار میلیون و 690 هزار تن تولید پنج ماهه 98 رشد 13 درصد را نشان می دهد.

    همچنین در دوره این گزارش میزان تولید شمش فولادی( اسلب) رقم چهار میلیون و 292 هزار تن را ثبت کرد که نسبت به 5 ماهه ابتدایی 98 با رقم سه میلیون و 400 هزار تن افزایش 26 درصدی را گواهی می دهد.

    رشد 16 درصدی تولیدات فولادی

    آمار مورد بررسی حاکی است، کل تولیدات فولادی در پنج ماهه امسال به رقم هشت میلیون و 388 هزار تن رسید و در مقایسه با هفت میلیون و 226 هزار تن عملکرد دوره مشابه پارسال افزایش 16 درصدی را نشان می دهد.

    مجموع مقاطع طویل فولادی تولید شده در دوره زمانی یاد شده به رقم چهار میلیون و 23 هزار تن رسید و نسبت به سه میلیون و 11 هزار تن پنج ماهه 98 افزایش 34 درصدی دارد.

    علاوه براین مجموع مقاطع تخت فولادی نیز در پنج ماهه 99 بالغ بر سه میلیون و 981 هزار تن بود و در مقایسه با مدت مشابه در سال 98 که سه میلیون و 491 هزار تن بود، رشد 14 درصدی را ثبت کرد.

    به گزارش ایرنا، امروز ایران در بین 10 فولاد ساز برتر جهان جای گرفته و پیش بینی شده در افق چشم انداز 1404 با دستیابی به ظرفیت 55 میلیون تن فولاد، به رتبه هفتم جهان برسیم.

    امسال پیش بینی شده با ظرفیت بیش از 40 میلیون تنی این بخش، میزان تولید به رقم حدود 33 میلیون تن برسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر