عملکرد هفت ماهه ۹۸؛

تولید شمش فولادی از سطح ۱۱.۹ میلیون تن گذشت

عصر معدن- آمارهای سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی ایران ( ایمیدرو) در دوره هفت ماهه ابتدایی امسال گویای آن است که ۱۰ واحد بزرگ فولادسازی کشور ۱۱ میلیون و ۹۲۳ هزار و ۹۹۳ تن تولید شمش داشتند که از این رقم فولاد مبارکه و واحدهای وابسته سهم ۴۶ درصدی را به خود اختصاص دادند.;

تولید شمش فولادی از سطح ۱۱.۹ میلیون تن گذشت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، بررسی های آماری عملکرد مجموعه های فولاد مبارکه (سبا و هرمزگان)، خوزستان، ذوب آهن، فولاد خراسان، ملی صنعتی فولاد، آلیاژی، طرح ثامن چادرملو، بناب، کاوه جنوب و آهن و فولاد ارفع در این گزارش مورد استناد قرار گرفته‌اند.

    فولاد مبارکه به همراه سبا و هرمزگان در هفت ماهه امسال در مجموع پنج میلیون و 494 هزار و 85 تن تولید شمش داشتند که سهم مبارکه سه میلیون و 828 هزار و 779 تن ثبت شده و سبا با 816 هزار و 893 تن و هرمزگان با 848 هزار و 413 تن در این آمار جای گرفتند.

    فولاد خوزستان نیز با سهم 18.4 درصدی از تولید هفت ماهه دو میلیون و 197 هزار و 890 تن شمش تولید کرد که به عنوان دومین تولید کننده شاخص در دوره مورد بررسی محسوب می شود.

    همچنین ذوب آهن اصفهان هم در هفت ماهه 98 تولید شمش خود را به رقم یک میلیون و 384 هزار تن رساند که سهم 11.6 درصد از مجموع عملکرد این مدت را از آن خود ساخت.

    شمش های واحدهای تولیدی مزبور به شکل بیلت، بلوم و اسلب انجام شده، برخی واحدها تک محصولی و بعضی تولید خود را در هر سه شکل شمش انجام دادند.

    آمارهای وزارت صنعت، معدن وتجارت مربوط به نیمه نخست امسال گویای صادرات 15.8 میلیون تن کالاهای بخش معدن وصنایع معدنی به ارزش سه میلیارد و 891 میلیون دلار است که نشان دهنده تحقق نزدیک به 40 درصد هدف صادرات این بخش است.

    آمارهای مورد بررسی مربوط به صادرات محصولات معدنی فلزی، شامل مواد و محصولات معدنی در نیمه نخست سال 98 نسبت به مدت مشابه سال 97 از لحاظ ارزشی 11.7 درصد و از لحاظ وزنی 27.3 درصد افزایش را ثبت کرد.

    شمش فولادی به عنوان مهمترین محصول صادراتی بخش معدنی فلزی در نیمه نخست امسال با یک میلیارد و 198 میلیون دلار به وزن سه میلیون و 166 تن و پس از آن سنگ و کنسانتره آهن به ارزش617 میلیون دلار، محصولات طویل فولادی به ارزش 575 میلیون دلار، محصولات تخت نورد شده فولادی به ارزش 230 میلیون دلار بخشی از این اقلام محسوب می شوند.

    ایران برای سال 1404 در قالب سند چشم انداز ظرفیت سازی 55 میلیون تن فولاد را برنامه ریزی کرده که از این رقم حدود 40 درصد برای بازارهای صادراتی پیش بینی شده و بقیه در بازار داخلی جذب خواهد شد.

    امسال انتظار می رود ظرفیت فولاد سازی کشور حداقل به 40 میلیون تن برسد و میزان تولید 26 تا 28 میلیون تن برآورد شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر