شمش فولادی در چهار ماهه ۹۹ رشد ۹ درصدی داشت

عصر معدن- تولید شمش فولادی در چهار ماهه نخست امسال با رشد ۹ درصدی نسبت به عملکرد دوره مشابه پارسال به رقم ۹ میلیون و ۴۸۳ هزار تن رسید.;

شمش فولادی در چهار ماهه ۹۹ رشد ۹ درصدی داشت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبر ی«عصر معدن» به نقل از ایرنا، جداول آماری انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، میزان تولید شمش فولاد در چهار ماهه نخست پارسال برابر با هشت میلیون و 683 هزار تن بود.

    امسال انتظار می رود تولید فولاد کشور به حدود 30 میلیون تن برسد که از این رقم بیش از 10 میلیون تن راهی بازارهای صادراتی خواهد شد.

    بر پایه آمار مورد بررسی از مجموع شمش فولاد تولیدی سهم بیلت وبلوم با پنج میلیون و 562 هزار تن در دوره این گزارش رشد هشت درصدی نسبت به مدت مشابه در سال 98 داشت.

    میزان تولید بیلت و بلوم در چهار ماهه ابتدایی سال 98 به رقم پنج میلیون و 128 هزار تن رسیده بود.

    علاوه بر این شمش اسلب تولیدی نیز در چهارماهه نخست امسال با افزایش 10 درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته به سه میلیون و 921 هزار تن رسید، در حالی که چهارماه نخست سال 98 به میزان سه میلیون و 555 هزار تن تولید شده بود.

    رشد پنج درصدی تولیدات فولادی

    بر اساس آمارهای مورد بررسی در دوره چهارماهه نخست امسال تولیدات فولادی به رقم هفت میلیون و 257 هزار تن رسید که افزایش پنج درصدی در مقایسه با چهارماهه ابتدایی پارسال را نشان می دهد.

    میزان تولیدات فولادی در چهارماهه نخست سال گذشته رقم 6 میلیون و 930 هزار تن بود.

    ورق گرم و میلگرد از جمله اقلام فولادی است که علاوه بر بازار داخلی، رویکرد صادراتی دارد و کشورهای همسایه از مشتریان اصلی محسوب می شوند.

    افزایش تولید 12 درصدی آهن اسفنجی

    افزایش تولید 12 درصد آهن اسفنجی در دوره چهار ماهه ابتدایی امسال با رقم 10 میلیون و 581 هزار تن محقق شد، درحالی که در دوره مشابه سال 98 تولید آن بالغ بر 9 میلیون و 468 هزار تن ثبت شده بود.

    ایران در سال های اخیر به عنوان دومین تولیدکننده آهن اسفنجی جهان پس از هندوستان محسوب می شود.

    بهره برداری از هفت طرح فولاد استانی که هریک دارای ظرفیت 800 هزار تنی در زمینه تولید آهن اسفنجی دارند، از جمله دلایل رشد جایگاه ایران در این بخش به حساب می آید.

    به گزارش ایرنا، ایران در افق چشم انداز 1404 دستیابی به ظرفیت 55 میلیون تن را برنامه ریزی کرده که بیش از 70 درصد این برنامه تاکنون تحقق یافته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر