عملکرد هفت ماهه ۹۹ ثبت کرد؛

صادرات ۳.۱ میلیون تن شمش فولادی

عصر معدن- صادرات شمش فولادی در هفت ماهه امسال به رقم سه میلیون و ۱۹۱ هزار تن رسید که از این رقم سهم بیلت و بلوم ۷۶.۸ درصد ثبت شد.;

صادرات ۳.۱ میلیون تن شمش فولادی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، برپایه جداول آماری انجمن تولید کنندگان فولاد ایران گویای آن است که صادرات بیلت و بلوم در هفت ماهه امسال دو میلیون و 451 هزار تن و اسلب هم برابر با 740 هزار تن ثبت شد.

    همچنین میزان واردات بیلت و بلوم در هفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال با رقم سه هزار تن، افزایش 50 درصدی را نشان می دهد، درحالی که اسلب وارداتی با افت 50 درصدی در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته به یک هزار تن رسید

    بررسی مجموع صادرات هفت ماهه 99 گویای آن است که در مقایسه با سه میلیون و 809 هزار تن عملکرد مدت مشابه در سال 98 کاهش 16 درصدی دارد.

    صادرات 1.3 میلیون تن تولیدات فولادی

    برپایه آمارهای مورد بررسی در دوره این گزارش، صادرات تولیدات فولادی (مقاطع تخت و طویل) برابر با یک میلیون و 345 هزار تن ثبت شد که در مقایسه با مدت مشابه در سال 98 که دو میلیون و 122 هزار تن بود، کاهش 37 درصدی را نشان می دهد.

    ضمن اینکه میزان واردات تولیدات فولادی در هفت ماهه امسال 482 هزار تن بود که در مقایسه با 261 هزار تن واردات دوره مشابه پارسال، افزایش 67 درصدی دارد. 

    صدور 312 هزار تنی مقاطع تخت

    براساس آمار انجمن یاد شده در هفت ماهه امسال صادرات مقاطع تخت فولادی به رقم 312 هزار تن رسید و نسبت به 493 هزار تن صادرات هفت ماهه ابتدایی پارسال کاهش 37 درصدی را ثبت کرد.

    همچنین در هفت ماهه امسال به میزان 436 هزار تن تولیدات فولادی وارد کشور شد که نسبت به 261 هزار تن واردات مدت مشابه سال گذشته 67 درصد افزایش را نشان می دهد.

    صادرات بیش از یک میلیونی مقاطع طویل

    صادرات یک میلیون و 33 هزار تن در هفت ماهه امسال در بخش مقاطع طویل محقق شد که نسبت به یک میلیون و 629 هزار تن عملکرد دوره مشابه پارسال کاهش 37 درصدی را ثبت کرد.
    علاوه براین واردات مقاطع طویل در این دوره به میزان 46 هزار تن بود که در مقایسه با 60 هزار تن واردات هفت ماهه ابتدایی 98 افت 23 درصدی را نشان می دهد.

    به گزارش ایرنا، جمهوری اسلامی دهمین فولاد ساز جهان محسوب می شود و امسال دستیابی به تولید حداقل 30 میلیون تن پیش بینی شده که از این رقم برآورد می شود 10 میلیون تن صادرات انجام شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر