سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد:

افزایش دو برابری صادرات محصولات فولاد مبارکه علیرغم تحریم‌های ظالمانه

عصر معدن- سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه علیرغم تحریم‌های ظالمانه بر علیه صنعت فولاد کشور، صادرات شرکت فولاد مبارکه به ۴۰ کشور دنیا صورت گرفته و نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.;

افزایش دو برابری صادرات محصولات فولاد مبارکه علیرغم تحریم‌های ظالمانه
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از شاتا، حسین مدرس خیابانی در تداوم بهره‌برداری از طرح‌های پویش «تولید، تداوم امید» با حضور در استان صنعتی اصفهان پروژه‌های مرتبط با فولاد مبارکه را افتتاح و کلنگ‌زنی کرد.

    سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با اشاره به صادرات شرکت فولاد مبارکه به حدود 40 کشور دنیا، گفت: سال گذشته درآمد حاصل از صادرات این مجموعه صنعتی 1.5 میلیون تن به ارزش 700 میلیون دلار بوده که به خوبی نشان می‌دهد، علیرغم فشار تحریم‌ها میزان صادرات این واحد صنعتی به دو برابر افزایش یافته است.

    مدرس خیابانی افزود: بخشی از صادرات محصولات فولاد مبارکه که به لحاظ کیفیت نیز برابری با نمونه‌های خارجی رقبای خود دارد، به کشور اروپایی نیز صادر می‌شود.

    وی تصریح کرد: بهره‌برداری از طرح‌های صنایع معدنی فولاد مبارکه و آغاز عملیات اجرایی و کلنگ‌زنی طرح‌های جدید این مجموعه، پیام روشنی را به دشمنان قسم خورده کشور منتقل می‌کند و آن اینکه، علیرغم همه محدودیت‌ها و سنگ‌اندازی‌ها پیش پای اقتصاد ایران، کشور یک لحظه از توسعه غافل نشده و روند توسعه‌ای متوقف نشده است.

    مدرس خیابانی گفت: امروز مجموعه پروژه طرح نورد گرم 2 به ظرفت 4.2 میلیون تن کلنگ زده شد؛ افتخار دیگری را به مجموعه افتخارات این واحد صنعتی اضافه کرده و مدیرعامل این مجموعه متعد شده است تا کمتر از 900 روز دیگر، این طرح را به مرحله عملیاتی و بهره‌برداری برساند.

    سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: ماحصل این افتتاح‌ها، قطع وابستگی به واردات ورق گرم در کشور است؛ چراکه در حال حاضر، به میزان بسیار جزئی برای مصارف مختلف صنایع پایین‌دستی، واردات ورق صورت می‌گیرد؛ اما با افتتاح پروژه نورد گرم فولاد مبارکه، مجموعه نیازهای واحدهای خودروسازی، کشتی‌سازی، لوازم خانگی، لوله و پروفیل و سایر صنایع پایین‌دستی برطرف می‌شود و کشور نیازی به واردات ورق گرم نخواهد داشت.

    وی اظهار داشت: شرکت فولاد مبارکه همچنین متعهد شده تا اجرای این پروژه‌ را با حداکثر استفاده از توان تولید داخلی به ثمر برساند و همانطور که در مجموعه تولیدات صنعتی، کشور به یک خودباوری و روحیه خودکفایی دست یافته است، در بخش فناوری و انتقال تکنولوژی نیز، با تکیه بر توان مجموعه‌های دانش‌بنیان این طرح را با حداکثر ساخت داخلی پیش برد.

    مدرس خیابانی گفت: در مجموعه 4.2 میلیون تنی فولاد مبارکه، حتما سهم عمده‌ای از ساخت داخلی باید در نظر گرفته شود و این موضوعی بسیار حائز اهمیت برای کشور به شمار می‌رود؛ این در حالی است فولاد مبارکه متعهد شده تا حداکثر توان شرکت‌های مهندسی داخلی را به لحاظ رطراحی، ساخت و نصب مورد استفاده قرار دهد.

    به گزارش شاتا، دور جدید افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های صنعتی و معدنی کشور در قالب پویش «تولید، تداوم امید»، فردا با حضور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در استان اصفهان، کلید می‌خورد.

    ویش «تولید، تداوم امید» به منظور بهره‌برداری از 200 طرح مهم صنعتی و معدنی کشور به ارزش 170 هزار میلیارد تومان، از هفته گذشته با افتتاح چهار طرح بزرگ ملی به فرمان رئیس جمهوری اسلامی ایران آغاز شده است.

    این طرح‌ها که دارای پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد هستند، قرار است تا شهریور 1400به بهره‌برداری برسند.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر