در ۹ ماهه امسال محقق شد؛

فعال شدن بیش از ۴۰۰ معدن جدید

عصر معدن- بررسی آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت در دوره ۹ ماهه امسال نشان می دهد که تعداد ۴۳۶ معدن جدید با میزان استخراج اسمی ۱۲ میلیون و ۸۳۶ هزار و ۶۰۰ تن فعال شده که این معادن اشتغال سه هزار و ۵۶۱ نفر را فراهم کرده است.;

فعال شدن بیش از ۴۰۰ معدن جدید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، جدول های آماری وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می دهد که در 9 ماه امسال، تعداد معادن جدید 21.7 درصد، استخراج اسمی 62.7 درصد و اشتغال این بخش 19.4 درصد در مقایسه با عملکرد دوره مشابه پارسال کاهش داشته است.
    آمار های وزارت صنعت گویای آن است که شمار معادن فعال بیش از چهار هزار معدن و متوسط استخراج سالیانه حدود 400 میلیون تن است و در افق 1404 انتظار می رود به استخراج سالیانه 570 میلیون تن دست یابیم.
    آمار های 9 ماهه امسال نشان داد که استانهای ایلام و چهارمحال و بختیاری به شکل مشترک رشد 400 درصدی از نظر تعداد معادن جدید را داشتند و جنوب استان کرمان هم افزایش 87.5 درصدی را در مقایسه با دوره مشابه سال 96 ثبت کرد.
    گزارش های پیشین گویای آن است که بیش از 10 هزار معدن در سطح کشور دایر است که از این تعداد، فعالیت حدود چهار هزار معدن بدلیل اتمام ذخیره یا غیر اقتصادی بودن و نیز فرسودگی متوقف شده است.
    همچنین از نظر میزان استخراج اسمی در دوره 9 ماهه 97 نسبت به مدت مشابه سال گذشته، استانهای چهارمحال و بختیاری با رشد 365.6 درصدی، بوشهر با 243.8 درصد و سیستان وبلوچستان با 194.1 درصد به ترتیب رتبه های اول تا سوم را در این زمینه از آن خود ساخته اند.
    ایران با کشف 68 نوع ماده معدنی در بین 10 کشور شاخص معدنی از لحاظ تنوع مواد معدنی جای گرفته است.
    پیش از این میزان ذخایر شناسایی شده کشور بیش از 60 میلیارد تن اعلام شده بود که از این رقم حدود 40 میلیارد تن ذخیره قطعی و بقیه احتمالی است.
    علاوه براین، در دوره سالهای 1393 تا 1396 با فعالیت مشترک سازمانهای توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور به میزان 1.5 میلیارد تن ذخیره جدید معدنی کشف شد.
    جدول های آماری وزارت صنعت در ارتباط با میزان اشتغال پروانه های بهره برداری معدن حاکی از آن است که در دوره 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته استانهای چهارمحال و بختیاری، جنوب استان کرمان و ایلام به ترتیب با 441.7، 292 و 227.3 درصد رشد را ثبت کردند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر